• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS en de EN functie Nesten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Metalhead

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2003
Beste leden,

Ik loop tegen een probleem aan om 2 functies te nesten. Ik ben nu 2 volle dagen bezig om het op te lossen, en het wordt elke keer na twaalven voordat ik in mijn bed lig.
Het volgende probleem doet zich aan. In bijgaand overzicht moet ik dmv een functie (de ALS en de EN functie) aangeven of een huis gekocht moet worden of niet. Het lijkt erop dat hij alleen de juiste waarde aangeeft zodra aan alle voorwaarden is voldaan. Zodra dit niet het geval is, geeft hij ONWAAR aan. Dit moet een ja of een nee zijn.

Jullie hoeven het antwoord niet voor te kauwen, maar misschien kunnen jullie me op weg helpen.

Groetjes,

Edit: Hij moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

Het woonoppervlak moet groter zijn dan 150m én het perceeloppervlak groter dan of gelijk aan 300m én de vraagprijs mag niet hoger zijn dan € 500.000

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De formule moet zo gemaakt worden:
=als( en(test1;test2;test3);"ja";"neen")

Hoi,

Bedankt voor het antwoord. Het werkte. Gewoon op weg helpen was ook goed hoor :thumb:

Ik ben je zeer dankbaar.

Groetjes

Edit: @bas.geboers, ik was net te traag met terugreageren. De functie die jij geeft is toch gewoon hetzelfde als mijn formule?

Laatst bewerkt:
Code:
=ALS(A2>150;ALS(B2>299;ALS(C2<500000;"JA";"Nee");"Nee");"Nee")

dit zou ook moeten werken.

Laatst bewerkt:
De reacties stromen binnen hahaha.
Ook bedankt voor je antwoord, ik heb de reactie van paulva gebruikt en deze werkte ook heel goed, maar evengoed bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan