• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als en EN-functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kees Verhage

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Ik maak een blad waarin toetsresultaten kunnen worden gegenereerd en genoteerd. De parameters zijn de maximale tijd waarin de toets is afgelegd en het aantal fouten. Het resultaat geeft 3 niveaus aan waartussen de formules moeten kiezen. Er zijn echter twee niveaus die elkaar overlappen zodat 2 niveaus worden getoond.
Ik maak de keuze uit de gegevens met ALS en EN formules middels een rekenblad waarin ik tijden omreken naar decimale waarden. Misschien wel erg omslachtig of te beperkt om te kunnen doen wat ik wil.
In het bijgevoegde werkblad vind je een voorbeeld van wat ik heb geprobeerd, de toetsgegevens en een toelichting.
Kan iemand mij verder helpen?

Kees Verhage

Bijlagen

Met tijd in tijd opmaak kun je ook rekenen
Ik vroeg me af, of het ook mogelijk/handig voor je was om de tijd en fouten per leerling in te vullen.
Je kunt dan deze formule gebruiken
=ALS(D9>D$50;"F";ALS(EN(D9<D$50;C9<C$50);"B";"I"))
Onderop heb je dan een rij(nr50) criteria nodig.

Zie bijlage:

Bijlagen

Met tijd in tijd opmaak kun je ook rekenen
Ik vroeg me af, of het ook mogelijk/handig voor je was om de tijd en fouten per leerling in te vullen.
Je kunt dan deze formule gebruiken
=ALS(D9>D$50;"F";ALS(EN(D9<D$50;C9<C$50);"B";"I"))
Onderop heb je dan een rij(nr50) criteria nodig.

Zie bijlage:

Bedankt voor je suggesties. Ik aarzelde om de gegevens per leerling in te vullen omdat de lijst dan erg onoverzichtelijk wordt. Maar met een paar macro's is kun je de kolommen met gegevensinvoer verbergen en weer zichtbaar maken. Ik zal dus graag met je opzet werken; alleen verschijnt er een B als de cellen voor de gegevens leeg zijn. Hoe voorkom je dat?

groet en dank - Kees

je kun de formule als volgt uitbreiden
=ALS(D9>0;ALS(D9>D$50;"F";ALS(EN(D9<D$50;C9<C$50);"B";"I"));"-")

Op deze manier verschijnt er "-" wanneer de tijd niet is ingevuld.
C9 mag wel leeg zijn, leerlingen halen immers wel eens 0 fouten (toch?)

je kun de formule als volgt uitbreiden
=ALS(D9>0;ALS(D9>D$50;"F";ALS(EN(D9<D$50;C9<C$50);"B";"I"));"-")

Op deze manier verschijnt er "-" wanneer de tijd niet is ingevuld.
C9 mag wel leeg zijn, leerlingen halen immers wel eens 0 fouten (toch?)

Alles werkt prima. Dank voor de hulp.

Kees Verhage

Graag gedaan,
Succes verder met de toets registratie.
mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan