Beste iedereen,
Ik heb even een issue met Excel.... hij werkt me tegen.
In het kort:
Ik heb twee tabs, 1 met grove data en 1 met resultaten die ik filter vanuit de grove data.
Dit doe ik uiteraard met formules die heen en weer verwijzen.
Wat ik wil doen is controleren of een klant nog een contract heeft dat geldig is.
In de grove data sheet staat dus een veld waarin de eind datum van het huidige contract van de klant staat.
Ook staat hier uiteraard de klant naam in.
Ik heb in het 2de sheet de klantnamen gekopieerd en een kolom met =VANDAAG() aangemaakt.
Daarnaast heb ik een kolom aangemaakt waarin ik de datum van vandaag wil controleren op de eind datum van het contract van alle klanten.
Wat de formule dus moet doen is:
A. zoeken naar de klantnaam in de kolom van de grove data en deze vergelijken met de gekopieerde klantnaam in de 2de (resultaten) sheet.
B. Checken of de einddatum van het contract kleiner is dat de datum van vandaag
C. een Ja of Nee presenteren in de Cel.
MIjn formule (die dus niet werkt) ziet er uit als volgt:
=ALS(EN(Data!AG2:AG3909<'Resultaten per Klant'!C2;Data!AP2:AP3909=A2);"ja";"nee")
Waarin DATA het grove data sheet is en RESULTATEN PER KLANT het gefilterde resultaten sheet is.
Deze resulteert nu altijd in een NEE.
Ik weet even niet meer waar ik de fout in ga.
Misschien gebruik ik wel helemaal de verkeerde formule, maar mijn excel kennis is niet echt 100%.
Elke hulp is gewaardeerd.
Ik heb even een issue met Excel.... hij werkt me tegen.
In het kort:
Ik heb twee tabs, 1 met grove data en 1 met resultaten die ik filter vanuit de grove data.
Dit doe ik uiteraard met formules die heen en weer verwijzen.
Wat ik wil doen is controleren of een klant nog een contract heeft dat geldig is.
In de grove data sheet staat dus een veld waarin de eind datum van het huidige contract van de klant staat.
Ook staat hier uiteraard de klant naam in.
Ik heb in het 2de sheet de klantnamen gekopieerd en een kolom met =VANDAAG() aangemaakt.
Daarnaast heb ik een kolom aangemaakt waarin ik de datum van vandaag wil controleren op de eind datum van het contract van alle klanten.
Wat de formule dus moet doen is:
A. zoeken naar de klantnaam in de kolom van de grove data en deze vergelijken met de gekopieerde klantnaam in de 2de (resultaten) sheet.
B. Checken of de einddatum van het contract kleiner is dat de datum van vandaag
C. een Ja of Nee presenteren in de Cel.
MIjn formule (die dus niet werkt) ziet er uit als volgt:
=ALS(EN(Data!AG2:AG3909<'Resultaten per Klant'!C2;Data!AP2:AP3909=A2);"ja";"nee")
Waarin DATA het grove data sheet is en RESULTATEN PER KLANT het gefilterde resultaten sheet is.
Deze resulteert nu altijd in een NEE.
Ik weet even niet meer waar ik de fout in ga.
Misschien gebruik ik wel helemaal de verkeerde formule, maar mijn excel kennis is niet echt 100%.
Elke hulp is gewaardeerd.