• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als/EN functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killerman1991

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2015
Ik ben bezig met een ALS/EN functie, deze werkt naar behoren maar werkt alleen in dezelfde rij.

De code is als volgt:

Code:
=ALS(EN('Medewerker 1'!$C$3:$C$500='Medewerker 1'!$A$26;'Medewerker 1'!$G$3:$G$500="Borgen");"V";"X")

Als ik deze waarde in C4 zit werkt hij alleen als in het andere blad "medewerker 1" in rij 4 borgen staat en krijg ik dus een V
Maar ik geef de range aan van C3 tot C500 en G3 tot G500, snap niet dat hij alleen kijkt naar 4

Als de formule kopier naar rij 5 krijg ik een X terwijl in rij 4 een V krijgt.

Dus op de een of andere manier kijkt rij 4 alleen naar rij 4 en rij 5 naar rij 5 enz. Terwijl ik een range opgeef

Wie weet wat ik fout doe?

Alvast bedankt

plaats je bestand ook eens.....

Waarom vergelijk je met een reeks? Dit soort formules doe je op celbasis. Dus als je rij 4 bekijkt dan zou dit de formule moeten zijn:
Code:
=ALS(EN('Medewerker 1'!$C4='Medewerker 1'!$A$26;'Medewerker 1'!$G4="Borgen");"V";"X")
En in rij 5 krijg je dan:
Code:
=ALS(EN('Medewerker 1'!$C5='Medewerker 1'!$A$26;'Medewerker 1'!$G5="Borgen");"V";"X")
etc.

Het moet wel op reeksbasis, aangezien het niet gezegd is dat het in cel 4 of 5 staat.

Ik heb een hele reeks waar het ergens kan staan en ik wil in 1 cell een V als hij aan die 2 voorwaarden voldoet en een X het aan 1 of beide voorwaarden niet voldoet.

Misschien is een andere formule de oplossing hiervoor?

Vert.Zoeken wellicht.

Probeer eens:

Code:
=ALS(SOMPRODUCT(('Medewerker 1'!$C$3:$C$500='Medewerker 1'!$A$26)*('Medewerker 1'!$G$3:$G$500="Borgen"))>0;"V";"X")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan