Hallo allemaal,
Voor mijn werk ben ik bezig een risicoanalyse op te stellen. Nou heb ik een formule opgesteld die een Ja/Nee als uitkomst van cel G3 combineert met de uitkomst van cel H3. Cel H3 is echter een drop down menu met hierbij een keuze uit 3 thermen door middel van gegevensvalidatie. Nou wil ik in cel I3 de uitkomst hebben waarbij de criteria zijn dat cel G3 "Ja" is en per uitkomst van cel H3 een andere uitkomst van cel I3 komt.
Cel G3:
Deze geeft dus alleen "Ja" of "Nee" als uitkomst om mee verder te rekenen.
Cel H3:
Gegevensvalidatie met drop down menu, keuze uit "Brug", "Long spans" en "Short spans", die ik dus zelf handmatig moet aanklikken. Met deze drie woorden moet excel dus verder gaan rekenen.
Cel I3:
Deze formule wil ik alleen 3x combineren om excel te laten kiezen uit de drie beschikbare woorden van cel I3 zodat dit niet alleen de uitkomst "Long spans nodig" geeft, maar ook "Short spans nodig" of "Brug nodig" kan weergeven. Ik kom er alleen niet uit door bijvoorbeeld zoals het bij de normale
forrmule wel lukt, het volgende te doen:
Weet iemand hier iets voor?
Alvast bedankt:d
Voor mijn werk ben ik bezig een risicoanalyse op te stellen. Nou heb ik een formule opgesteld die een Ja/Nee als uitkomst van cel G3 combineert met de uitkomst van cel H3. Cel H3 is echter een drop down menu met hierbij een keuze uit 3 thermen door middel van gegevensvalidatie. Nou wil ik in cel I3 de uitkomst hebben waarbij de criteria zijn dat cel G3 "Ja" is en per uitkomst van cel H3 een andere uitkomst van cel I3 komt.
Cel G3:
Code:
=ALS(OF(E3>0;F3>0);"Ja";"Nee")
Cel H3:
Gegevensvalidatie met drop down menu, keuze uit "Brug", "Long spans" en "Short spans", die ik dus zelf handmatig moet aanklikken. Met deze drie woorden moet excel dus verder gaan rekenen.
Cel I3:
Code:
=ALS(EN(G3="Ja";H3="Long spans");"Long spans nodig";"Niet nodig")
Code:
=ALS
Code:
=ALS(EN(G3="Ja";H3="Long spans");"Long spans nodig";"Niet nodig";ALS(EN(G3="Ja";H3="Short spans");"Short spans nodig";"Niet nodig";ALS(EN(G3="Ja";H3="Brug");"Brug nodig";"Niet nodig")
Weet iemand hier iets voor?
Alvast bedankt:d
Laatst bewerkt door een moderator: