• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=ALS en +TEKST.SAMENVOEGEN combineren in 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem99

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Hallo,

voor mijn werk ben ik bezig met het combineren van een weekrapport en een urenstaat. Het doel hiervan is dat er nog maar 1 van de 2 bestanden word ingevuld. Nu is het namelijk zo dat beide formulieren wekelijks ingevuld worden. Wanneer ik de werkzaamheden uit de urenstaat combineer met de werkzaamheden uit het weekrapport hoef ik nog maar 1 van de 2 in te vullen.

Het kan echter ook zo zijn dat er op een bepaalde dag een bepaald werk niet word uitgevoerd, deze moet dan niet in het weekrapport komen te staan (bij deze dag).

Ik ben bezig geweest met het combineren van de =ALS functie en de =TEKST.SAMENVOEGEN. Echter stuit ik op een aantal problemen..

De problemen heb ik in het bestand omschreven...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

In ieder geval, alvast bedankt!

Bijlage:
Bekijk bijlage URENSTAAT + WEEKRAPPORTtest2.xls

dat is nog niet zo gemakkelijk, omdat je in één formule nogal wat argumenten krijgt. Je moet eerst bepalen welke werkzaamheden een tijdswaarde groter dan nul hebben, en vervolgens wil je die opgesomd hebben. Kan je niet beter (en gemakkelijker) gewoon per dag een paar regeltjes maken met =als() ?

Zie bijlage, aanpak op basis van een UDF (user defined function), die ik de toepasselijke naam "join" gegeven heb.
Nog een goede raad: gebruik geen samengevoegde cellen, zeker niet voor cellen waar je formules of gegevens wil in plaatsen. In het voorbeeld heb ik het bereik B10:C23 van blad "Urenstaat" moeten ont-samenvoegen omdat ik anders het bereik B10:B23 niet fatsoenlijk kon selecteren in de formules.

Bijlagen

@WHER, je hebt mijn probleem opgelost. Bedankt!! Dit is precies wat ik bedoelde!
@Madmuppet, ook bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan