als er een factuur adres bekend moet de gevens adres straat enz hiervan daan gehaald

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
als er een factuur adres bekend moet de gevens adres straat enz hiervan daan gehaald.
de standaard adressen moeten dan vervangen worden.
de vraag wat zou de code moeten zijn om dit voormekaar te krijgen
if me.factuuradres >0 then
me.adres = me.factuuradres
enz.
zoiets
denk ik

Ik snap je vraag niet helemaal. Om te beginnen: waar komt dat factuuradres vandaan? En de volgende: waarom zou je het (bezoek)adres vervangen door een factuuradres? En de killer: als het factuuradres een postbus is, wil je het adres dan ook vervangen? Er is helemaal niks op tegen om van een klant/leverancier zowel bezoekadres als apart factuur/post adres te hebben. Vooral niet doen wat je van plan bent dus :D

tbldebiteuren staat dus vol met adressen maar ook factuur adressen.

hoe fijn zou zijn als via vba gekeken word als ik een factuur maak of debiteur ook en factuur adres heeft zo ja deze invullen of er nu een postbus bij zit is geen probleem.
als hij dan maar de adres en postcode plaats veranderd .

dlookup(tbldebiteuren, factuur adres , )>0 then
me.adres= me.factuuradres
me.postcode =me.factuurpostcode
enz
dus zoiets

Ja maar dat bedoel ik dus: het is helemaal geen probleem om beide adressen te hebben. Bij de mailings maak je dan een IIF die kijkt of het veld Postadres leeg is of niet. Als het leeg is, Bezoekadres anders Postadres. Een hele simpele IIF dus. Je denkt veel te moeilijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan