Als er "www." in de tekst staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Berichten
446
Hallo allemaal,

Ik wil, dat wanneer er "www." in de tekst staat, hij verder gaat.

Als ik dit doe met .equals, dan zegt tie:

aufh = fout
www. = goed
www.helpmij.nl = fout, want er staat na www. nog meer tekst.

Nu wil ik, dat wanneer er www. in de tekst staat, ongeacht wat daar nog achter komt, hij verder gaat.

Dus ik moet iets anders dan .equals hebben... Weet iemand wat ik dan moet hebben?

Groetjes,

Björn Bos
 
Tip van de dag: ik je naar de java API verwijzen. (het antwoord is het eerste wat je tegenkomt). Ik begrijp dat de API onoverzichtelijk is voor een beginner, maar door te starten met eenvoudige classes zoals String ga je het langzamerhand leren gebruiken. :cool:

Dus voor iedereen die dit leest: Elke java programmeur zou ofwel de java API op zijn computer (op zijn allerminst als onderdeel van zijn development environment) of deze link ergens onder zijn favorieten moeten hebben staan.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, maar ik zocht eigenlijk een vervanging voor .equals. Nu zie ik op die pagina heel wat andere dingen, maar geen vervanging voor dat ene stukje: ".equals"...

Groeten,

Björn Bos
 
Lol. Bovenaan, let op de dikke letters startsWith
Zo, ik denk niet dat ik het veel duidelijker kan zeggen...
 
Ik snap dat jij je snel kan ergeren aan in jouw ogen "Mensen die hier van alles vragen zonder dat ze zelf kijken of ze tot een oplossing kunnen komen", maar dat heb ik gedaan, ik heb er enkel en alleen over heen gekeken.

Jij geeft een reactie waar ik "niet overheen kan kijken", maar wij weten allebei dat die reactie niet zo bedoeld was. Een normale reactie met daaronder: "Volgende keer even beter lezen" of iets in die richting was prettiger geweest.

Bovendien heb ik .contains gebruikt, aangezien ik ook .nl als voorwaarde wil hebben, en startswith werkt daar, gezien de naam, niet bij.

Toch bedankt voor de moeite.

Björn Bos
 
Sorry als ik je het gevoel heb gegeven dat ik me ergerde. Het is niet zo, ik moest gewoon lachen omdat, geef toe, het het eerste was wat er stond, en in dikke letters.
Maar, voor alle duidelijkheid, ik lees soms ook over zo'n zaken heen, en geef me dan een klop voor mijn kop als ik het gezien heb, dus het was met de herkenbaarheid van de situatie dat ik aan het lachen was (vandaar ook de lol). Dus nogmaals, mijn excuses, ik begrijp dat ik verkeerd begrepen werd.
 
Contains op basis van de top-level domain is inderdaad beter (niet alle websites gebruiken 'www.')
 
Oke, dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry daarvoor! En nogmaals bedankt voor je startswith antwoord, want dat kan ik wel ergens anders voor gebruiken!

Bedankt voor je hulp:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan