• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als formula tekst laten weergeven als alle uitkomsten niet voldoen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo
Als alle voorwaarden niet voldoen wil ik zien: Het is geen enkele test
Nu is mijn vraag: hoe doe ik dat?

Code:
B3: Test11

=ALS(B3="Test1";"Het is test1";ALS(B3="Test2";"Het is test2";ALS(B3="Test3";"Het is test3";ALS(B3="Test4";"";ALS(B3="Test5";"Het is test5";ALS(B3="Test6";"Het is test6";ALS(B3="Test7";"Het is test7";ALS(B3="Test8";"Het is test8";ALS(B3="Test9";"Het is test9";ALS(B3="Test10";"Het is test10";ALS(B3="Test11";"Het is test11";ALS(B3="Test12";"Het is test12";))))))))))))

Bekijk bijlage test.xlsx

Dank!!

grid

Laatst bewerkt:
Test eens met deze:
Code:
=ALS($B$3="";"Het is geen enkele test";"Het is Test " & RECHTS(B3;LENGTE($B$3)-4))

Laatst bewerkt:
Cobbe, ingenieus, echter is dit een voorbeeld van hoe mijn formula in een andere sheet er uit ziet. Ik wil daarom hebben dat de waarden wel ongeveer afgestemd blijven zoals die al zijn :) Bedoel dus achter: Het is Test

En voor je eigen formule:
Code:
=ALS(B3="Test1";"Het is test1";ALS(B3="Test2";"Het is test2";ALS(B3="Test3";"Het is test3";ALS(B3="Test4";"Het is test4";ALS(B3="Test5";"Het is test5";ALS(B3="Test6";"Het is test6";ALS(B3="Test7";"Het is test7";ALS(B3="Test8";"Het is test8";ALS(B3="Test9";"Het is test9";ALS(B3="Test10";"Het is test10";ALS(B3="Test11";"Het is test11";ALS(B3="Test12";"Het is test12";"Het is geen enkele test"))))))))))))

Ik wil daarom hebben dat de waarden wel ongeveer afgestemd blijven zoals die al zijn :) Bedoel dus achter: Het is Test

Dat is precies wat de funtie van Cobbe doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan