• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als formule in text formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas1982

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
hoi allemaal,
Ik zit nu al te lang te staren naar een formule die simpel op te lossen moet zijn maar ik kom er even niet uit, hij is als volgt:
=ALS(C93;"";TEKST(C93;"DDDD")) , dit om een dagnaam te krijgen bij bepaalde verkoop orders.

het issue is dat als er in C93 niets staat komt er in de cel van de formule 'zaterdag' te staan.
Als er in C93 niets staat moet de uitkomst van de formule ook een lege cel zijn.

Als iemand me kan helpen hierbij?

bedankt vast!

Wat er gebeurt is logisch. Als er niets staat is dat omgetoverd naar een datum 1-1-1900 en dat was een zaterdag. Ik denk dat je de vergelijking vergeten bent. Maak er eens deze van:
=ALS(C93="";"";TEKST(C3;"DDDD"))

Het kan op twee manieren.
=ALS(C93="";"";TEKST(C93;"DDDD"))
Of: =als(c93="";"";c93)
En dan zet je de opmaak op aangepast: "dddd"

stom...dat was het. natuurlijk verwijst hij naar 1-1-1900...
Wat is dat toch met excel he, keer op keer kom je erachter dat het antwoord best simpel kan zijn..

bedankt voor jullie hulp, issue opgelost!!

Soms is het makkelijker dan je denkt ;)
De vergelijking ALS(C93 levert bij geen waarde de Boolean waarde False op en daarom treed dan het ONWAAR gedeelte van je functie in werking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan