• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS-formule korter maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry96

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2015
Hallo,

Ik wil graag dat als ik 1 kolom doormiddel van gegevensvalidatie ingevuld heb dat dat de volgende dat herkent en automatisch de stuksprijs erachter zet. (die ik in een apart tabblad heb gezet)
Hoe kan ik de ALS-formule korter maken en hem makkelijker invullen zonder dat ik alles afzonderlijk in moet vullen per cel?
Gegevensvalidatie 1.jpgBekijk bijlage OPSLAAN ONDER NIEUWE NAAM Voorbeeld.xlsx

Alvast bedankt,

Bijlagen

• Gegevensvalidatie.jpg
    Gegevensvalidatie.jpg
    104,1 KB · Weergaven: 39
Volgend vraagje.
Stel ik type gaandeweg een project die hele lijst vol.
Zou ik dan met een functie aan het eind kunnen zien hoeveel ik er van welk product heb gebruikt?

Totaallijst

Gegevensvalidatie 2.jpg
Zoals op de foto te zien is heb ik de lijst een gedeelte ingevoerd.
Zou het nu mogelijk zijn om met 1 klik in een tabel te kunnen zien hoeveel ik er gebruikt heb van vuren 2x3"?

Of:

PHP:
=INDEX({0,35;0,32;0,52;0,69};MATCH(C12;{"Vuren 1x2"";"Vuren 22x50";"Vuren 1x3"";"Vuren 1x4""};0))

NB1. gebruik geen samengevoegde cellen
NB2. gebruik altijd rij 1 en kolom A van ieder werkblad.

Laatst bewerkt:
@snb,

Toen ik nog werkte (dat is al heel lang geleden) gebruikte we voor de inch de " , ik denk dat dit in de metaal nog zo is.

@ExcelAmateur

Je hebt gelijk; ik heb het verward met de boogseconde.

Is het heel gek als ik niks snap van dit?
PHP Code:
1
=INDEX({0,35;0,32;0,52;0,69};MATCH(C12;{"Vuren 1x2"";"Vuren 22x50";"Vuren 1x3"";"Vuren 1x4""};0)) ?

Het enigste waar ik naar op zoek ben is een zoek-functie dat ik in een cel iets in kan typen. En het gezochte moet komen uit een rij tekst. Daarnaast als ik opzoek ben naar die tekst moet hij de waarde uit de cel ervoor ook weergeven.(dus de totaal aantallen die we gebruikt hebben van het product.

Verduidelijking

Hierbij even een verduidelijking.
Ik heb een voorbeeld documentje bijgevoegd. hierin zie je vier rijen met tekst staan.
Daarnaast heb ik een cel staan waarin ik wat moet kunnen typen wat hij dan opzoek. De zoekfunctie moet wat opzoeken uit rij 2.
Stel ik zoek op Schroef 4x40 dan moet hij dus drie maal een rij onder de zoekbalk weergeven.

Iemand sugesties??
Bekijk bijlage Voorbeeld zoekfunctie.xlsx

Als jij vraagt om een als-formule korter te maken.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan