• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als formule met datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Botros

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Ik ben bezig om in het kader van mijn stage de plannen van aanpak voor een risico inventarisatie te digitaliseren.

Nu wil een risico score koppelen aan een datum.

Risico Score

<20
21 > R ≤ 70
71> R ≤ 200
R > 200
> 400

Ik heb hiervoor de volgende formule gebruikt.

=ALS(D5<19;I18;ALS(D5>19<70;I19;ALS(D5>70<200;I20;ALS(D5>200<400;I21;I22))))

In D5 staat de betreffende risico score vermeldt.

Helaas werkt deze formule niet zoals hij bedoeld is. Is er iemand die me op weg kan helpen.
Bedankt alvast!

Code:
=ALS(D5<19;I18;ALS(D5<70;I19;ALS(D5<200;I20;ALS(D5<400;I21;I22))))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

Hier een klein bestandje dat je ook mogelijk verder kan helpen. Via vergelijken zoek ik de vergelijkingswaarde op in een tabel. Achter de waarden in de tabel kun je (zoals in het voorbeeldbestandje) dan bv waarderingen zetten oid.
Let wel op het feit dat ik "hard" verwijs naar de C-kolom. Hier had ik zo vlug niet even een oplossing voor. Het voordeel van deze formule en de tabel is dat hij makkelijk uitbreidbaar of te wijzigen is, zonder dat je de formule hoeft aan te passen.

Mogelijk dat je er iets mee kunt doen

Met vriendelijke groet,
Gesus

Bijlagen

Let wel op het feit dat ik "hard" verwijs naar de C-kolom. Hier had ik zo vlug niet even een oplossing voor.
Het zou dan zo kunnen.
Code:
=INDIRECT(TEKEN(VERGELIJKEN(F1;A1:C1;0)+64)&TEKST(VERGELIJKEN(E2;B2:B10);"0"))

Het voordeel van deze formule en de tabel is dat hij makkelijk uitbreidbaar of te wijzigen is, zonder dat je de formule hoeft aan te passen.

Inderdaad:thumb:
Je hebt volkomen gelijk maar de TS bepaalt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan