Hi,
Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag aan jullie. Ik ben bezig met het maken van een Excel document waarin ik een meerjaren onderhoudsplan voor een VvE neerzet. In het document wil ik de kosten welke er aan gaan komen automatisch laten berekenen. De formule welke ik hier nu voor gebruik is:
=ALS(I$1=$H5; ($D5*$F5); (0))
Kleine verdere uitleg:
Cel I1 is in deze formule het jaar waarin de kosten opgenomen zijn in het MJOP. Dit loopt dus iedere keer een cel verder.
Cel H5 is het richtjaar voor de kosten
Cel D5 bevat de hoeveelheid eenheden waarmee gerekend wordt
Cel F5 bevat de prijs van 1 enkele eenheid.
Mijn probleem is nu dat cel H5 meerdere jaartallen moet kunnen bevatten, bijv 2018 en 2026. Dit krijg ik niet voor elkaar.
Kunnen jullie helpen?
Groet,
Gerwin
Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag aan jullie. Ik ben bezig met het maken van een Excel document waarin ik een meerjaren onderhoudsplan voor een VvE neerzet. In het document wil ik de kosten welke er aan gaan komen automatisch laten berekenen. De formule welke ik hier nu voor gebruik is:
=ALS(I$1=$H5; ($D5*$F5); (0))
Kleine verdere uitleg:
Cel I1 is in deze formule het jaar waarin de kosten opgenomen zijn in het MJOP. Dit loopt dus iedere keer een cel verder.
Cel H5 is het richtjaar voor de kosten
Cel D5 bevat de hoeveelheid eenheden waarmee gerekend wordt
Cel F5 bevat de prijs van 1 enkele eenheid.
Mijn probleem is nu dat cel H5 meerdere jaartallen moet kunnen bevatten, bijv 2018 en 2026. Dit krijg ik niet voor elkaar.
Kunnen jullie helpen?
Groet,
Gerwin