• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als formule met meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

SarahKesteloot

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2015
Kan iemand mij helpen met dit probleem...

Ik kan de ALS.VOORWAARDEN formule niet gebruiken wegens oude versie excel...

Ik moet dus in de ene kolom manueel Mevr. OF Dhr. OF Dhr & Mevr. intikken en dan zou er in de kolom ernaast moeten komen mevrouw OF mijnheer OF mijnheer & mevrouw

Kan iemand helpen?

Alvast bedankt
grtjs

Zoiets in de cel naast die cel in die ene kolom:
Code:
=ALS([I]die cel in de ene kolom[/I]="Mevr.";"Mevrouw";ALS([I]die cel in de ene kolom[/I]="Dhr.";"Mijnheer";ALS([I]die cel in de ene kolom[/I]="Dhr & Mevr.";"mijnheer & mevrouw";"?")))
Lekker onduidelijk hé? Een voorbeeldbestandje toevoegen aan een vraag doet wonderen.

Zoiets in de cel naast die cel in die ene kolom:
Code:
=ALS([I]die cel in de ene kolom[/I]="Mevr.";"Mevrouw";ALS([I]die cel in de ene kolom[/I]="Dhr.";"Mijnheer";ALS([I]die cel in de ene kolom[/I]="Dhr & Mevr.";"mijnheer & mevrouw";"?")))
Lekker onduidelijk hé? Een voorbeeldbestandje toevoegen aan een vraag doet wonderen.

ik vond dit inderdaad wel duidelijk eigenlijk :-)
en mijn probleem is dan ook opgelost, heel erg bedankt!

Nou gelukkig maar dan. Toch de tip: plaats altijd een voorbeeldje bij een vraag, hoe simpel ook. Maakt een oplossing bedenken gemakkelijk en vaak gelijk goed!

Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan