• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost ALS formule met meerdere voorwaarden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

gebrook

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Beste lezer,

Wederom loop ik tegen een kennis probleem aan, na veel Google- en zoekopdrachten op dit forum moet ik de hoop opgeven. Ik wil graag een formule in M2 plaatsen welke goed aangeeft wanneer B2 tot en met E2, H2 tot en met I2 niet leeg is, of van waarde voorzien is (is maar net hoe je het bekijkt) en dat de data in J2 en K2 niet ouder zijn dan 3 maanden. Mocht een van deze cellen niet gevuld zijn (ondanks dat de rest van de voorwaarde wel voldoen) moet er Niet goed komen te staan. Wat ik ook doe, ik loop altijd tegen foutmeldingen aan. Waarschijnlijk is dit voor jullie weer een eitje, maar ik kom er maar niet uit.

1719501908101.png

Zo:
Code:
=ALS(AANTALARG(B2:E2)+AANTALARG(H2:I2)<6;"Niet goed";ALS(EN(J2>NU()-90;K2>NU()-90);"Goed";"Niet goed"))

na veel Google- en zoekopdrachten op dit forum moet ik de hoop opgeven.

Bekijk bijlage 378778
Als je de hoop écht hebt opgegeven, hoef je hier uiteraard geen vraag te stellen :).
Sowieso hebben we aan een plaatje niks, maar aan een bestandje des te meer. Al was het maar om te zien welke formules je zélf hebt geprobeerd. Dat is nu niet te zeggen.
In essentie kun je een groot aantal ALS formules gebruiken in een formule, het hangt er maar vanaf welke voorwaarden er zijn. Als je drie componenten hebt die alle drie waar moeten zijn, dan kun je die prima testen door te beginnen met een ALS(EN;vw1;vw2;vw3 etc)) formule, waarin je dan net zoveel voorwaarden opneemt als je nodig hebt. Als alle deelvoorwaarden WAAR zijn, dan de ene uitkomst, anders de andere.

Omdat we dus niet weten wat je zelf al hebt geprobeeerd, en hoe dat er uit ziet, wou ik het hier even bij laten.

en zonder voorbeeldbestandje zal je weinig reactie krijgen.

Weer wat geleerd, screenshot is niet voldoende. Met aantalarg en de berekening van de data zat ik goed. Het combineren zorgde voor de fouten. Thanks !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan