• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS. formule moet cel waarde worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vrijmibofan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2022
Goedemorgen,

Ik ben nog een ''beginner'' in excel.

momenteel ben ik met een bestand bezig waar de ALS. formule vaak voorkomt. Het gaat me redelijk goed af maar ben nu bij een ALS. formule die als volgt moet gaan:

=ALS(E1660<=41,99;"42";"CELWAARDE")

Als de waarde dus lager dan 41,99 is moet het 42 worden en als het groter dan 41,99 is moet het de waarde krijgen die in cel vakje ''E1654'' staat. ik krijg dit er alleen niet in.

=ALS(E1660<=41,99;"42";"=E1654")

=ALS(E1660<=41,99;"42";";=E1654")

ik kom niet verder dan deze manieren dat ik heb geprobeerd maar in beide gevallen laat hij gewoon =/;E1654 zien. Het lijkt mij dat het toch mogelijk is dat dit moet lukken?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft het zou erg handig zijn!

Zo?
PHP:
=ALS(E1660<=41,99;"42";E1654)

Welkom
Je kunt het beste een voorbeeldbestand plaatsen met de gewenste uitkomsten. Nu kun je je afvragen of 42 toeval, een getal of tekst is.

moet het de waarde krijgen die in cel vakje ''E1654''
Een cel is een cel en geen vakje, ook niet "E1654" maar celaanduiding is gewoon A1, A2 e.d.

Voorbeeld plaatsen gaat via > Ga geavanceerd en dan de Paperclip gebruiken. Toevoegen > Bestand kiezen > Uploaden > Gereed > dan weer de paperclip gebruiken om bestand in de editor te plaatsen.

Laatst bewerkt:
E1654 is ook een cel ;)

moet het de waarde krijgen die in cel vakje ''E1654''

Zie de aangedragen formules in post 1 en TS geeft aan dat het een beginner is. Kijk, ik bedoel een cel is een cel en die geef je in formules aan met A1, A2 e.d. en niet met ''E1654'' of "=E1654".

Bekijk bijlage Test10.xlsx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan