• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als-formule obv Checkbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revolutionary

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Goedemorgen helpers,

Is het mogelijk om een ALS-formule te gebruiken direct op de waarde van een Checkbox?
Ik weet dat via "Besturingselement opmaken" het mogelijk is om de waarde van een checkbox te koppelen aan een cel, maar mijn bestand heeft ongeveer 600 checkboxes en om deze allemaal handmatig te koppelen is op zijn minst een hels karwei. Dus ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om een ALS-formule te gebruiken op de waarde van een checkbox, want dan kan ik (hopelijk) deze formule gewoon doortrekken en dat scheelt mij een hoop werk.

Op internet heb ik geen antwoord kunnen vinden, dus ik ben bang dat het niet mogelijk is, maar kan iemand dat bevestigen?

Alvast bedankt!

Tim

Ik heb de checkboxen inmiddels gekoppeld aan de betreffende cellen mbv vba.

(Werkwijze: Macro-recorder gestart, handmatig via "Besturingselement opmaken" een checkbox gekoppeld aan een cel, macro-recorder gestopt, VBA-code van deze handeling opgezocht en vervolgens steeds het checkboxnr en de celnaam aangepast)

Tijdrovend werk, was ruim 2 uur bezig, maar nog altijd sneller dan alle 600 checkboxen handmatig koppelen...

Ik zet deze topic op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan