• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS formule raadsel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karbonkel91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Beste forumleden,

Ik ben bezig met een ALS formule in excel, waarin de formule tekst moet omzetten naar een getal.

De tekst ''A, B of C'' staat in kolom V. Als het A is moet de formule 0,95 geven, B moet 0,925 geven en C moet 0,90 geven.

Mijn formule moet er naar mijn mening als volgt uitzien: =ALS(V4='A';0,95;ALS(V4='B';0,925;ALS(V4='C';0,90;0)))

Echter hapert deze formule de hele tijd op de tekst (ongeldig), want ik heb de formule al gechecked met ipv van de letters willekeurige getallen te gebruiken.

Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg,

Laatst bewerkt:
Probeer eens zo
Code:
=ALS(V4="A";0,95;ALS(V4="B";0,925;ALS(V5="C";0,90;0)))

Bedankt zo werkt ie. Het probleem zit hem in dubbele aanhalingstekens. Degene op mijn toetsenbord pikt ie niet, degene uit jouw bericht wel

gebruik je wel de juiste toets?
Je hebt een toets met dubbele aanhalingstekens en ene met een enkel aanhalingsteken.

Plongske,

inmiddels wel. Ik drukte altijd 2x op de toets met de aanhalingstekens en dan een keer backspace. Ben er nu inmiddels achter dat ik de shift toets moet inhouden en dan de juiste tekens krijg.

1 funktie is voldoende:

PHP:
=kiezen(code(V4)-64;0,95;0,925;0,90)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan