• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS formule telang

Status
Niet open voor verdere reacties.

psyjeroen

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2018
Hoi iedereen,
Ik weet niet of het kan maar ik wil een ALS Formule en dan 2 waardes toekennen van 1 kolom.
Ik heb een voorbeeld maar op een gegeven moment is de formule zo groot dat ik het helemaal niet meer zie.
Dit is alleen maar om te oefenen ik heb ook een document wat ik moet doen maar het staat er in vlotte taal omschreven dus vandaar dat ik de weg kwijt raak.
Kan iemand mij hiermee helpen ?

Graag advies

Bijlagen

En wat is de vraag dan? Het WK van 2014 is al een tijdje je voorbij. Mij klinkt het als een huiswerk vraag. In welk document staat er iets in vlotte taal omschreven?

Code:
=IF(F3>G3;"3";IF(F3<G3;"0";IF(F3=G3;"1";)))

Als je getallen wilt optellen dan kan je ze beter niet tussen "" zetten.

Beste...

Dit is geen huiswerk ik wil gewoon leren werekn met ALS en OF en EN.
Zie bijlage, volgens mij word er een stuk overgeslagen

ook als ik OF erin wil plaatsen er staat niet hoe ik dat moet doen

Bijlagen

Een Als formule heeft twee takken. Dit vraagstuk kun je dus met twee Als formules af.
Code:
=IF(F3>G3;3;IF(F3<G3;0;1))

Ik vind het wel grappig dat als iemand een vraag stelt omdat hij iets wil leren, dat mensen dan gelijk een complete oplossing neerzetten. Wat valt er nu nog te leren voor Jeroen? Was toch veel leuker geweest als hij de formules zelf had gevonden (met de juiste duwtjes in de rug)? Bovendien is de oplossing in kolom H (en daar ging het in eerste instantie over) dus nog steeds niet optimaal (kan echt in twee):
PHP:
=ALS(F3>G3;D3;ALS(F3<G3;E3;"Gelijkspel"))

hartelijk dank

Voor uw uitleg, nu kan ik inderdaad verder...
Toch wordt ik niet goed van die lange formules :O

Bedankt

Ik denk dat hij dit bedoeld wat toch iets meer is als "twee takken"

Dank u wel voor uw voorbeeld, dit zijn inderdaad hele moeilijke formules...
ik had er niet aan gedacht om ze vast te zetten met $
Nu ben ik weer verder aan het lezen maar ik zal het moeilijkste wel gehad hebben lijkt mij...

Dank u

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan