• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als formule uitbreiden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WendyZ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2014
Ik wil graag een totaal overzicht maken van uren die medewerkers aan een bepaalde activiteit hebben besteed, per week. Per dag kunnen er drie activiteiten gedaan worden (aangegeven met een nummer van 1 t/m 10) gedurende een x-aantal uur. Dit overzicht wordt elke dag handmatig ingevuld. Ik wil graag een weekoverzicht, om te zien hoeveel uur de medewerker welke activiteit heeft gedaan.

Ik wil graag het volgende bereiken; als C3 = 1 dan C4 in AB4 + als D3 = 1 dan D4 in AB4 + als H3 = 1 dan H5 in AB4 etc.

Dit heb ik geprobeerd met som.als en sommen.als, maar hier kom ik niet uit... Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb een simpele versie van het originele bestand bijgevoegd.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Laatst bewerkt:
Of deze:
Code:
=SOMMEN.ALS($C4:$Y4;$C3:$Y3;AB$3)

Of deze:
Code:
=SOMMEN.ALS($C4:$Y4;$C3:$Y3;AB$3)

Zo'n (soortgelijke) formule had ik eerst in gedachten, maar dat werkt niet omdat in het originele bestand niet de hele rij kan worden meegenomen in de formule...

Waarom geef je dan een voorbeeld waarin dit niet is aangegeven?

Omdat ik even snel een voorbeeld had gemaakt, waar heel veel aspecten zijn uitgehaald om het niet te complex te maken. Daarnaast leek het mij vanzelfsprekend dat niet de hele rij meegenomen kon worden, omdat er ook tekst staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan