• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS formule voor statusinformatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fosters

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Beste forumgebruikers,

Tijdelijk moet ik de voortgang van een bepaald proces bewaken. Hierbij vinken medewerkers bepaalde processtappen in een excelbestand af. Afhankelijk van de afgevinkte stappen wil ik dat de cel met statusinformatie verkleurd.

In de bijlage het bestand zoals het overzicht er uit moet komen te zien. Hier zitten in de praktijk nog een aantal werkbladen achter maar die doen er nu niet toe.

- Wanneer alle waarden uit het proces op ONWAAR staan wil ik dat de status 'Nog niet beschikbaar' groen wordt.

- Zodra er een willekeurige stap uit 'Ontvangen' op WAAR staat wil ik dat de status 'Ontvangen' groen wordt, en 'Nog niet beschikbaar' weer grijs.

Ik denk dat aan de hand van de bijlage e.e.a. wel duidelijker wordt :)

Alvast bedankt voor de hulp

Bijlagen

Gelens,

Hartelijk dank, de eerste stap is gelukt! Had al wat met AANTAL.ALS lopen klooien maar kwam er niet helemaal uit. Nu het volgende:

Reeks 1
ONWAAR
ONWAAR
ONWAAR
Reeks 2
WAAR
WAAR
WAAR
Reeks 3
ONWAAR
WAAR
WAAR

De status is actief met de regel: Als een of meerdere waarden uit Reeks 2 op WAAR staan dan verkleurd de status. (Deze regel heb ik al overal toegevoegd)

De status moet inactief worden met de regel: Als een of meerdere waarden uit reeks 1 of 3 op WAAR staan. In het voorbeeld volgt namelijk een nieuwe status aan de hand van de waarde WAAR uit reeks 3.

Zo zorg ik ervoor dat er altijd maar een status actief kan zijn. Hiervoor moet ik iets met de OF functie gebruiken denk ik. Ik kom er echter niet uit hoe ik deze foutloos opbouw :evil:

Ik ben er met wat trail and error reeds uitgekomen.

Status inactief = Voorwaarde 1 :
=AANTAL.ALS(Begin reeks2:Eind reeks2;"waar")<>0

Status actief = Voorwaarde 2 :
=(AANTAL.ALS(Begin reeks1:Eind reeks1;"waar")<>0)+(AANTAL.ALS(Begin reek3:Eind reeks3;"waar")<>0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan