• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als formule WIE-O-WIE kan mij helpen:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mayke89

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Berichten
50
Zie bijlage voor bestand.

Ik krijg de formule maar niet werkend. Wat de bedoeling is.

Formulier teelt administratie cel D3 moet automatisch worden gevuld met tekst uit formulier Percelen. In formulier Percelen staan diverse percelen met gegevens over een perceel. Als in formulier teelt administratie een perceel wordt aangeklikt (via lijst) dan moet er enkele kolommen er onder automatisch gevuld worden met de gegevens.

Ik heb beetje zitten "kloeien" dus in de cel zie je fouttieve berekening, maar wellicht snap je wat ik wil:):)
Bekijk bijlage 2018 - Teelt administratie.xlsx
 
Ik heb niet in het bestandje gekeken maar moet je niet,
VERT.ZOEKEN of HORZ.ZOEKEN gebruiken?
 
Geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar:O Dus toch doe ik iets verkeerd. Zou jij naar mijn bestand kunnen kijken, wellicht zie jij het zo.
 
je zal hier met INDEX in combinatie met vergelijken moeten gaan werken, maar waarom staan er in het tabblad percelen geen Headers?

Met andere woorden, Welke kolom is wat?
 
Inderdaad SjonR welke kolom is welk, zie ook geen hoofdtitels, daarom hier een gok
 

Bijlagen

  • Kopie van 2018 - Teelt administratie.xlsx
    37,3 KB · Weergaven: 23
Dank! Jullie hebben goed gegokt met kolom. Door mijn vierkante ogen, heb ik denk bericht te kort door bocht hierop geplaats, mijn exc. Maar super dat jullie zo snel mij hebben kunnen helpen:):) Thanks mannen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan