• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

smoas

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Ik heb een verkeerslicht gemaakt wat met een als functie, nu wil graag dat het verkeerslicht op geel spring als het getal gelijk is aan de target maar ook als er een kleine marge is bv 5 hoger of lager.
Kan iemand mij daarbij helpen, zie bestandje.

smoas

Bijlagen

Voor "geel" heb ik deze formule voor je:
Code:
=IF(AND(F10<(F11+H10),F10>(F11-H10)),"n")

Je moet rood en groen nu ook nog aanpassen om te voorkomen dat ze samen met geel gaan branden.

Succes!

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor "geel" heb ik deze formule voor je:
=IF(AND(F10<(F11+H10),F10>(F11-H10)),"n")

Je moet rood en groen nu ook nog aanpassen om te voorkomen dat ze samen met geel gaan branden.

Succes!
Hallo Arjee

Bedankt voor de snelle reactie, maar ik denk dat ik mijn vraag niet duidelijk genoeg gesteld heb. Ik wil namelijk als het resultaat(results) 5 hoger of lager is dan de target het verkeerslicht geel gaat branden. de target wordt elke week aangepast. Als de target gehaald is dus het result hoger is dan groen en te laag rood.
In de huidige situatie moet het result precies gelijk zijn aan de target om geel te branden en daar wil ik een beetje speling in hebben.
Is dit mogelijk.

alvast dank

wim

Smoas,

Dat snap ik. Maar wat wil je nu precies als het result 3 hoger of lager is dan target. Je wilt in ieder geval dat geel gaat branden. Maar dat moeten groen en rood uit staan neem ik aan.

Je moet dus eigelijk een range defnieren voor geel. Met een EN formule kun je definieren dat de result in de range moet vallen.
Dan moet je rood en groen aanpassen dat het result boven of onder de range moet vallen.

Als je de formule ziet die ik al gepost hebt zie je hoe je in een formule kunt invoeren.

Geel:
Code:
=IF(AND([result]<[bovenkant range]),[result]>[onderkant Range]),"n")

Rood:
Code:
=IF([result]<[onderkant Range],"n")

Groen:
Code:
=IF([result]>[bovenkant range],"n")

Groet

Laatst bewerkt door een moderator:
Smoas,

Dat snap ik. Maar wat wil je nu precies als het result 3 hoger of lager is dan target. Je wilt in ieder geval dat geel gaat branden. Maar dat moeten groen en rood uit staan neem ik aan.

Je moet dus eigelijk een range defnieren voor geel. Met een EN formule kun je definieren dat de result in de range moet vallen.
Dan moet je rood en groen aanpassen dat het result boven of onder de range moet vallen.

Als je de formule ziet die ik al gepost hebt zie je hoe je in een formule kunt invoeren.

Geel:
=IF(AND([result]<[bovenkant range]),[result]>[onderkant Range]),"n")

Rood:
=IF([result]<[onderkant Range],"n")

Groen:
=IF([result]>[bovenkant range],"n")

Groet

Hallo Tilpi en Arjee

Hartelijk dank voor de hulp/tips hier kan ik zeker verder mee.
Nu kan ik de range aanpassen voor de verschillende verkeerslichten.

vr groet,

smoas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan