• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spoony

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2010
Hoi!

Ik heb een vraag over mijn onderstaande excel spreadsheet.

excelkolomnamen.png

Ik heb een aantal kolommen waarvan elke rij in een van de kolommen waarde 1 krijgt. Nu wil
ik dat in de kolom "kolomnamen" de kolomnaam komt van waar een 1 staat.

Dus rij 2 geeft bijvoorbeeld in kolom 3 een 1. Dan moet dus daar bij kolomnamen kolom 3 komen te staan.

Ik ben aan het knooien geweest met de als en of functies maar kom er niet uit.

Alvast bedankt!

zie bijgevoegd bestand.
Hij kijkt of 1 van de kolommen niet leeg is. Hij geeft altijd de naam van de eerste kolom die ingevuld is. Dus als je in kolom C een 1 hebt en je zet in A een 1 in dezelfde rij geeft hij kolom 1 aan

Bijlagen

Bedankt voor de reactie! :)

Maar dat excel document staat alleen kolomnamen?

Laatst bewerkt:
Maar dat excel document staat alleen kolomnamen?

Wat bedoel je daar precies mee.
In D2 staat een formule die kijkt waar er een 1 o.i.d. ingevuld wordt.
Als je deze formule door trekt naar beneden werkt hij voor die rijen ook

Ah, ik keek verkeerd. Excuus. Super bedankt! Kunnen we weer verder. :thumb:

Nu heb ik een ander probleem. Het excel blad dat ik gaf was een voorbeeld. De echte is veel groter. Nu krijg ik een fout dat ik teveel geneste niveaus heb. Hoe kan ik dat oplossen.

Met de formule kom ik tot:
[XML]=ALS($I2<>"";$I$1;ALS($J2<>"";$J$1;ALS($K2<>"";$K$1;ALS($L2<>"";$L$1;ALS($M2<>"";$M$1;ALS($N2<>"";$N$1;ALS($O2<>"";$O$1;ALS($P2<>"";$P$1;""))))))))[/XML]

Andere formule gebruikt je hoeft nu alleen C2 te veranderen in welke kolom je wil en dan de formule naar beneden trekken

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan