• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick65

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Ik wil in excel 2010 verkoopprijzen berekenen. Als de inkoopprijs (kolom E) € 100,00 of kleiner is, is de calculatie 1,5. Als de inkoopprijs groter dan € 100,00 is, is de calculatie 1,2. Wat ik ook probeer, ik kom er niet uit. Heeft iemand hier een eenvoudige formule voor?

Ik neem dat alles zonder spaties is? Ik heb, in mijn situatie, de volgende formule gemaakt - =ALS(E2<=2;1.5:1.2)*E2. Het werkt helaas niet.

Sorry, ik moet natuurlijk beginnen met "Hallo Johan". Sorry, dit is de eerste keer op zo'n forum.

Als je nu eens komma's in de formule gebruikt ipv puntjes.
Code:
=ALS(E2<=2;1.5:1.2)*E2
=ALS(E2<=2;1[COLOR="#FF0000"],[/COLOR]5:1[COLOR="#FF0000"],[/COLOR]2)*E2

Tussen de 1.5 en 1.2 heb ik wel ; gebruikt, geen : zoals hierboven vermeld door mij.

Hoi Dick,

In welke cel wil je het aangepaste bedrag hebben?
En vooral waarom E2<=2 ipv E2<=100?
Het gaat toch om bedragen <= 100 Euro?

Groet,
Jeroen

Dag Dick,

Gebruik i.p.v. ";" ",". Dan zal het werken!

Vriendelijke groet,

Bart

Hoi Popipipo.
Dat had ik helaas al geprobeerd. Zonder succes.

Hallo Jeroen,
In bepaalde gevallen gaat het ook om hele kleine bedragen. In dat bestand ben ik het aan het proberen, daarom nu die € 2,00. Ik heb het trouwens ook met de originele € 100,00 geprobeerd en dat werkt helaas ook niet.

Na zoveel reacties wordt het tijd om een voorbeeld bestandje te plaatsen.

Hallo Bart,
Werkt helaas ook niet. Ik wordt langzamerhand gek.

=ALS(E2<=2;1.5;1.2)*E2
In kolom 2 staan de inkoopprijzen (ben het nu aan het proberen op regel 2, dus E2).

Onder een voorbeeld bestandje versta ik een bijlage in xls formaat.

=ALS(E2<=100,1.5,1.2)*E2 werkt gewoon zoals het zou moeten werken, net even uitgeprobeerd :P Maak jij toevallig gebruik van andere settings in Windows? Dan kan namelijk de seperator , of ; verschillen...

Groeten,

Bart

Hoi Dick,

Bestandje uploaden doe je door te reageren op vraag (dus niet snel reageren), onder het bericht (even scrollen) staan opties, kies bij Bijlagen de knop Beheer bijlagen. Er opend nu een nieuw scherm, kies rechtsboven Toevoegen, vervolgens Selecteer bestanden. Zoek het bestand, eenmaal gevonden kies voor Upload bestanden. Vervolgens voor Voer in. Het bestand wordt nu aan het bericht toegevoegd.

Groet,
Jeroen

Hoi Dick,

Ik moet goed lezen. De inkoopprijs, zoals die was stond in kolom 2, dan wordt de formule in E2 (nieuwe prijs):=ALS(B2<=2;1.5;1.2)*B2

Groet,
Jeroen

Hallo Jeroen en Bart,

Ik heb het excel bestand, waarin ik dit probeer, per mail ontvangen en ben aan de slag gegaan. Met jullie tips zelf een nieuw bestand aangemaakt en daar werkt het wel. Heeft dus met de instellingen van dat betreffende bestand te maken. Hoe reageer ik trouwens op een reactie van jullie? Ook via gewoon reageren of dit dan wel via snel reageren?

Hallo Jeroen en Bart,

Het ligt duidelijk aan de instellingen van mijn Duitse prijslijst. Ik heb de kolommen apart naar een nieuw, door mijzelf aangemaakt, excel bestand gekopiëerd en dat werkt fijloos. Heel erg bedankt.

okay! Goed om te horen dat je het hebt opgelost :)
Wil je ook even de status van deze forumpost op opgelost zetten? Dan zijn we helemaal happyflappy! :thumb:

Groeten,

Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan