• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

markoesa

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Beste allen

Ik heb een sheet met namen en leeftijden en geslacht van kinderen. Kolom A en B staat Meisje / Jongen. Kolom C= de leeftijd. De kinderen krijgen een cadeau. Deze is afhankelijk van het geslacht en de leeftijd. Er zijn 7 leeftijdscategorieën. 1, 2, 3 jaar. 4/5 jr, 6/7 jr, 8 t/m 10 jr en 11/12 jaar. In kolom D zou met een als formule komen te staan wat voor kado verstrekt moet worden. Bijvoorbeeld als in kolom A een "M" staat en de leeftijd is 2 jr dan zou in Kolom D de tekst "cadeau M 2 jr" moeten komen te staan.

Wie kan mij hiermee helpen

Alvast bedankt

Voorbeeldbestandje doet wonderen.

Inderdaad, wat AlexCel zegt, voorbeeld bestand helpt je sneller en beter dan zonder.
Anders gaan mensen zelf wat invullen, zoals dit.
Geen idee of dit is wat je wilt.

Bijlagen

Er staat, cadeau is afhankelijk van geslacht en leeftijd, maar ik zie nergens wat je krijgt als je een jongetje bent en wat je krijgt als je een meisje bent.

@AlexCel, Hartelijk dank voor de reactie. Het ziet er goed uit, ware het niet dat het om een redelijk grote sheet gaat, met een aantal werkbladen. Behalve de "kado" gegevens staan er nog meer andere gegevens in het werkblad, die "getrokken" zijn uit een andere sheet. De kolommen Meisjes/Jongens zijn op alle werkbladen in aparte kolommen. Kan de formule aangepast worden zonder kolom A en B samen te voegen?

@Arliator. Op de verpakking van de cadeaus is een sticker met de bepaalde leeftijd erop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan