• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kompaan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2022
Ik heb een bestand waarin ik de uitgebrachte offertes bij hou en daar koppel ik dan een geschatte scoringspercentage aan.
Ik heb in de tekst cellen een keuze menu staan. Op het moment dat de offerte in aanvraag is, staat er nog geen percentage bij.
Als de tekst offerte stadium wordt, vul ik een geschat scoringspercentage in. Deze varieert dus.
Als ik de tekst opdracht selecteer, wil ik er graag automatisch 100% van laten maken.

Ik heb nu deze formule ingevoerd: =ALS([@status]="opdracht";1) Hier mist dus een deel zodat ik ook handmatig percentages in kan vullen en niet gelijk de hele formule overschrijf.
Ik hoop dat deze uitleg zo duidelijk is en iemand mij kan helpen.

7Z5yuSxzHH230QqSJIHarPvcxHa2qjOFxAThIv4MG3Az Ivqhg4AAAAASUVORK5CYII=

Beste Kompaan,

welkom op Helpmij.nl.

Jij wilt in 1 cel de mogelijkheid om een formule te plaatsen die ruimte biedt voor handmatige toevoeging. Echter dan overschrijf je de formule.
Wat je wilt kan dus niet 123. Een cel kan van alles bevatten: formule, tekst getal. Maar in een cel kan maar 1 ding komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan