• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als functie - antwoord waarde-als-waar is een deel van het getal in de cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willemkoppejan

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2015
Goedemiddag,

Voor mijn werk ben ik bezig om een productieplanning te maken. Ik kom er niet uit. Heeft iemand van jullie een idee? Mijn probleem is als volgt:

Als de hoeveelheid tussen 0 en 15 valt moeten deze werkzaamheden in week 1 uitgevoerd worden.
Als de hoeveelheid tussen 15 en 30 valt moeten deze werkzaamheden in week 2 uitgevoerd worden.
Als de hoeveelheid tussen 30 en 45 valt moeten deze werkzaamheden in week 3 uitgevoerd worden.

Vervolgens moet dan onder week 1 komen te staan:
- 8 stuks van project Gouda
- 7 stuks van project Veenedaal.

Onder week 2 moet komen te staan:
- 13 stuks van project Veenedaal
- 2 stuks van project Enkhuizen

Onder week 3 moet komen te staan:
- 15 stuks van project Veenedaal

Ik vraag me af of dit mogelijk is binnen Excel en zo ja hoe. Bekijk bijlage Formule test.xlsx

een oplossing met vba is dat een probleem?

zonder vba moet je bij de echte cracks zijn.

Ik weet dat VBA bestaat, echter ben ik daar niet bekend mee.
Dus hoop op een Excel goeroe!

Ik vermoed zomaar dat je ook niet bekend bent met matrixformules.
Deze moeten ingegeven worden met CTRL SHIFT ENTER, dan plaatst excel automatisch de accolades eromheen.
Zie bijlage.

Bijlagen

Timshel, vergelijk de antwoorden eens met de antwoorden van de vraagstelling.

het is bijna goed. maar het wordt een stuk ingewikkelder om dat voor elkaar te krijgen met matrix formules.

Ik zie het Sylvester. Dat wordt inderdaad een uitdaging.

Beste Sylvester en Timshel,

Hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik was even "uit de lucht" maar ga jullie ideeën besturen!
Het ziet er ingewikkeld uit :).

Groet,
Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan