Willemkoppejan
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 okt 2015
Goedemiddag,
Voor mijn werk ben ik bezig om een productieplanning te maken. Ik kom er niet uit. Heeft iemand van jullie een idee? Mijn probleem is als volgt:
Als de hoeveelheid tussen 0 en 15 valt moeten deze werkzaamheden in week 1 uitgevoerd worden.
Als de hoeveelheid tussen 15 en 30 valt moeten deze werkzaamheden in week 2 uitgevoerd worden.
Als de hoeveelheid tussen 30 en 45 valt moeten deze werkzaamheden in week 3 uitgevoerd worden.
Vervolgens moet dan onder week 1 komen te staan:
- 8 stuks van project Gouda
- 7 stuks van project Veenedaal.
Onder week 2 moet komen te staan:
- 13 stuks van project Veenedaal
- 2 stuks van project Enkhuizen
Onder week 3 moet komen te staan:
- 15 stuks van project Veenedaal
Ik vraag me af of dit mogelijk is binnen Excel en zo ja hoe. Bekijk bijlage Formule test.xlsx
Voor mijn werk ben ik bezig om een productieplanning te maken. Ik kom er niet uit. Heeft iemand van jullie een idee? Mijn probleem is als volgt:
Als de hoeveelheid tussen 0 en 15 valt moeten deze werkzaamheden in week 1 uitgevoerd worden.
Als de hoeveelheid tussen 15 en 30 valt moeten deze werkzaamheden in week 2 uitgevoerd worden.
Als de hoeveelheid tussen 30 en 45 valt moeten deze werkzaamheden in week 3 uitgevoerd worden.
Vervolgens moet dan onder week 1 komen te staan:
- 8 stuks van project Gouda
- 7 stuks van project Veenedaal.
Onder week 2 moet komen te staan:
- 13 stuks van project Veenedaal
- 2 stuks van project Enkhuizen
Onder week 3 moet komen te staan:
- 15 stuks van project Veenedaal
Ik vraag me af of dit mogelijk is binnen Excel en zo ja hoe. Bekijk bijlage Formule test.xlsx