• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=ALS functie combineren met afronden.naar.beneden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beegee59

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2020
Wie kan mij helpen bij het volgende:

Ik ben een tellijst aan het maken en ik stuit op het volgende probleem:
Bij een bepaalde score hoort een waarde: bijvoorbeeld als ik 2 punten heb, dan heb ik 1 wedstrijdpunt, heb ik 5 punten, dan heb ik 2 wedstrijdpunten etc.
Op een gegeven moment heb ik de punten behaald die ik moet behalen. Wanneer ik die gehaald heb, dan heb ik 10 wedstrijdpunten, maar......
als bonus krijg je dan 2 extra wedstrijdpunten.

Kortom: ik moet de uitkomst van de aantal wedstrijdpunten naar beneden afronden (ALTIJD) + wanneer ik 10- wedstrijdpunten heb, moet de cel er 2 wedstrijdpunten bij optellen = 12.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verwoord, zo niet, dan probeer ik het duidelijker te maken.

Hoor graag van één van jullie of meerdere natuurlijk.

Plaats s.v.p. een Excel voorbeeldje met handmatig ingevuld wat je wilt.

Zoiets voor B22?
Code:
=AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B20/B2*10;0)+ALS(AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B20/B2*10;0)=10;2;0)

Code:
=if(rounddown(b20/b2*10;0)=10;rounddown(b20/b2*10;0)+2;rounddown(b20/b2*10;0))

Dit is wat ik bedoel inderdaad. Zie wel, is niet zo moeilijk. Als je er maar verstand van hebt.

Mag ik jullie hierbij bedanken? Voor de oplossing EN de snelle reactie.

Nogmaals dank

Doet deze het ook?
Code:
=INT(IF(B20=B2;B20+0,2*B2;B20)/B2*10)
of wanneer je bij elf punten en meer er ook 2 bij krijgt (zo las ik de vraag nml. eigenlijk...)
Code:
=INT(IF(B20>=B2;B20+0,2*B2;B20)/B2*10)

Eric, ook dank voor je moeite hoor, maar eigenlijk ben ik er al uit.

Maar ik zal die van jou ook zsm gaan proberen en dan laat ik je het weten.

Gr.
BJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan