• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS Functie combineren met Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bloem33

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2021
Goedemorgen,

Wie zou mij willen helpen met het volgende vraagstuk. Ik heb een Document met huisje die verdeeld zijn over clusters A /tm M.

Kolom B: Heeft een Huisje PPI [ja=PPI, Nee=leeg]
Kolom D: Bij welke cluster hoort het huisje [Cluster A t/m M]
Kolom E: Is de PPI online [ja=Yes, Nee=No]

In elke cluster is er maar 1 huisje met PPI en als dit huisje online is, wil ik graag dat er in Kolom F wordt aangegeven dat elk huisje van deze cluster op 100% komt te staan. Ik heb geprobeerd een ALS functie met Verticaal zoeken te comineren, maar ik kom er niet uit. Ik heb een formule gemaakt met de ALS-functie en dat werkt, maar als ik vervolgens wil filteren, verandere de verwijzingen van mijn formule naar de verkeerde cellen.

Ik snap niet veel van je formules, om te beginnen: waarom gebruik je in kolom F deze formule?
Code:
=ALS(EN(B2="IPS";E2="Yes");"100%";"Not Covert")
Ik dacht dat het om de tekst PPI ging, dus ik verwacht op zijn minst dit:
Code:
=ALS(EN(B2="PPI";E2="Yes");"100%";"Not Covert")
En over de formule in kolom G wil ik het dan nog maar niet hebben :). Gelukkig gaat je vraag daar niet over ;)

Overigens is een bestand met gekoppelde data voor ons niet echt handig.

Beste AccessGuru,

Als ik het allemaal zo goed zou weten, zou ik niet hier zijn met een hulpvraag :). Zoals je in mijn test document hebt gezien, heb ik wat dingen geprobeerd. En omdat het nu wel duidelijk is dat ik niet zo handig ben, hoop ik dat je me op weg wilt helpen.

Zou je mij kunnen helpen alle cellen binnen het cluster op 100% te zetten en van de huisjes in het cluster een PPI heeft en ook online is. En dat ik dus de mogelijkheid behoud te filteren, zonder dat mijn formule dan verspringt.

Geeft dit de gewenste resultaten (voor F2 of G2)?
Code:
=ALS(AANTALLEN.ALS($D$2:$D$92;$D2;$B$2:$B$92;"PPI";$E$2:$E$92;"Yes")>0;"100%";"Not Covered")
(Correct Engels is "Not Covered", niet gedekt)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan