• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALs functie en validatielijst in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaway

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Beste lezers

Momenteel ben ik een boekhoudprogamma zelf aan het bouwen. nu wil ik bepaalde functionaliteit hebben in mijn progamma. dat men op tweetal manieren een grootboeknummer kan opzoeken. op nummer of op naam (validatielijst). In de bijlage heb ik een voorbeeld bestand toegevoegd met de huidige manier. men kan via de validatielijst de naam opzoeken. maar het zal handiger zijn als men de nummer weet in deze kan intoetsen waarbij de naam auto verschijnt, Verder wil nog dat de btw code auto wordt gekoppeld als ik een grootboeknummer in toets. maar ook de mogelijkheid heb om uit de lijst een code toe te voegen. Nu weet ik wel dat het via een combobox wel mogelijk is alleen wil eerst kijken of er andere mogelijkheden zijn. Bekijk bijlage voorbeel1d.xlsx

Hoe moet excel weten welke code erachter komt te staan, de ene keer = 1010 L en de andere keer is dat O
zie bijlage voor een voorbeeldje , als je zelf uit de lijst kiest ben je de formule kwijt.

Bekijk bijlage voorbeel1d.xlsx

Niels

Beste Niels

In de meeste gevallen hoeft men niet de code te wijzigen. want in de meeste gevallen klopt de code wel. alleen zal in bepaalde situatie voorkomen. op zich kan ik met deze formule wel overweg. maar ik dacht eigenlijk dat er een mogelijkheid was om in vba de cel een formule achter te hangen.

Het zou handiger zijn als ik weet dat nummer 1010 = kas. dat ik niet meer in de lijst hoeft te zoeken naar de naam kas. dan kan ik alleen de nummer invoeren. dan verschijnt er in de omschrijving vanzelf de naam KAS

Dat heb je nu toch al andersom in je bestand? Dat het nummer aan het woord kas gehangen wordt?
Dus dan weet je toch hoe het werkt.
En waarom zou je dit met VBA willen doen?

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan