• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"ALS" functie excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dr Oetker

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2010
Hi allen,

Heb een vraag over de als functie in excel. Heb eerst hier gekeken om tot een oplossing te komen voor mijn probleem, maar zonder resultaat. Hier het "probleem"

Het gaat over fusies; bedrijf x uit land F neemt bedrijf y uit land G over. Nu wil ik graag de volgende "typen" fusies onderscheiden:

1. Domestic (D) Nederlands bedrijf neemt een Nederlands bedrijf over
2. Cross-Border EU (CBEU) Nederlands bedrijf neemt een bedrijf over uit de Europese Unie
3. Cross-Border non EU (CBnonEU) Nederlands bedrijf neemt een bedrijf over dat niet in de Europese Unie zit.

Daarnaast heb ik voor een enkel geval geen informatie over de "target country code" (zie bijlage) aangegeven door NA (not available); dan moet deze als "type fusie" NA worden weer gegeven...

Hopelijk kan iemand me verder helpen... Zie bijlage voor mijn mislukte poging.

Alvast bedankt!!

Bijlagen

Dr Oetker,

Kan je iets met deze formule ?
Code:
=ALS(B6="NA";"NA";ALS(A6=B6;"D";ALS(ISFOUT(VERGELIJKEN($B6;$F$2:$F$43;0));ALS(ISFOUT(VERGELIJKEN($B6;$F$2:$F$43;0));"CBEU";2);"CBnonEU")))

Anders moet je eens naar vertikaal zoeken kijken. :thumb:

Bijlagen

Opgelost!!

Tnx Gerard dit is precies wat ik wou bereiken!! Hartelijk dank voor de moeite!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan