• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS functie gebruiken met OF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petraklaassen

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2014
Beste helpers/ helden,

Ik ben bezig met een nieuw planningssysteem in Excel en kom er niet uit.
Het bestand heb ik bijgevoegd en het gaat mis in de cellen met #WAARDE! (vanzelfsprekend)

Ik wil graag dat als ik in de kolom van schipper Bruce 8 invul bij een dienst, dat in de kolom schipper (op dezelfde regel) Bruce komt te staan.
Dat heb ik uitgevonden en ingevuld als: =ALS((H5=E5);H$2;"") (de cel blijft leeg als het ONWAAR is).
Maar... ik wil dat ook de naam van Joost wordt overgenomen als ik de 8 uur bij hem invul enzovoort.
Zodra ik dus iemand inplan op een dienst, komt onder schipper te staan bij wie ik de uren heb ingevuld.
Ik heb begrepen dat ik dan met OF moet werken, maar kom er niet uit.

Mijn tweede vraag is: Kan ik ervoor zorgen dat de cel met datum groen wordt, zodra alle 12 diensten (van schipper en hostess) zijn ingevuld.

Ik hoop dat jullie mijn vragen begrijpen en tijd hebben te antwoorden.

Alvast bedankt!!!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In rij 8 staan er bij 3 personen uren ingevuld.
Welke naam moet dan in de F-kolom verschijnen?

JEEJ! Iemand kijkt mee ;)
Dan mag er een foutmelding in komen, want dan zou ik verkeerd hebben gepland

Ja!!!!!!!!! wat is dit toch een heerlijk moment. Ik kan weer door...
Leuke: foutje bedankt. Ik snap het volgens mij ook zo goed dat ik de formule kan aanpassen als er nog 20 kolommen met hostesses bij komen. Hoop ik....
Heel erg bedankt voor uw reactie, echt...

Kunt u ook nog kijken of u de datum cel groen krijgt als de diensten van die dag zijn ingepland (dus als er 6 schippers en 6 hostesses zijn ingevuld)? Lief..

Ik heb ook het kleuren voor elkaar met een enorm onhandige maar werkende formule voor voorwaardelijke opmaak: =EN($F$4<>"";$F$5<>"";$F$6<>"";$F$7<>"";$F$8<>"";$F$9<>"";$F$7<>"";$F$8<>"";$F$9<>"";$G$4<>"";$G$5<>"";$G$6<>"";$G$7<>"";$G$8<>"";$G$9<>"")
Dat kan vast anders :) Als iemand mij dat nog wil uitleggen, heel graag! Leergierigggg

klopt:

Code:
=COUNTA($F$4:$G$9)=12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan