• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als ' functie geeft problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avr2011

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Ik heb het volgende probleem in een bestand met uitslagen.
Ik vergelijk de "gereden tijd" in "kolom D" met de toegestane tijd in "Kolom A"
Hieruit volgt dan "Kolom E"met de tijdsoverschrijding. Dit gaat allemaal goed, indien er onder de toegestane tijd gereden word volgen er geen tijds overschrijdingen, en daar boven wel. ALs er geen tijds overschrijding is komt er in "Kolom D" dan ook 0 te staan.

Als ik dan in "Kolom B" een aantal strafseconden toevoeg gaat dat goed zolang er maar een tijds overschrijding is, deze word dan netjes verwerkt en komen het aantal seconden in "kolom D" in beeld.

Maar zodra er strafseconden worden toegevoegd en het totaal blijft onder de toegestane tijd dan is de uitkomst negatief en krijg ik de foutmelding.
Onder de toegestan tijd is alijd 0.
Wie kan me hier mee verder helpen?

Bijlagen

Als je de strafseconden nu ook eens in tijdformaat zet?

Bijlagen

Op zich is dat wel een idee zie ik nu, maar het blijft vreemd dat als ik de cel eigenschappen heb aangepast en ik alleen 10 in hoef te vulen dat het wel goed gaat indien er toch al een tijds overschrijding is zoals in rij 6.
Dus ik ben benieuwd of dat ook mogelijk is.

AD

In kolom D gebruik je cellen uit kolom B (seconden) die je 1 keer wel deelt door 24 en 3600, maar de andere keer niet. Dat bevindt zich binnen de ALS functie.
Dat begrijp ik niet. Waarschijnlijk heb je de formule niet goed nagekeken.

Probeer eens in D4 en doorvoeren.
Code:
=ALS(C4="";"";ALS(C4+(B4/86400)>A4;(C4-A4+B4/86400);0))
Nu kun je het getal 10 in typen in kolom B.

Allen bedankt voor de medewerking
Ik kan er zo mee verder

Ad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan