Maak je geen zorgen, het komt allemaal goed; het is een klein probleem.
Ik heb een aantal gebieden gedefinieerd als kaarta, kaartb,….. kaartf
Maar die voldoen niet meer (helemaal) omdat je op blad 'kol' de gebieden hebt uitgebreid.
Het gebied kaarta omvat A4:M30 in het blad kol, dus kol!$A$4:$M$30. Je kunt dat zien (in Excel 2002 waar ik mee werk) door in het menu te kiezen: Invoegen - Naam - Definiëren. Daar zie je ook de andere namen staan. Verwijder alle namen die daar staan en definieer ze opnieuw als volgt:
Selecteer (heel precies!) in blad 'kol' het nieuwe gebied dat voor kaarta moet gaan gelden, dus bijv. A4:M250 . Als dat gebied geselecteerd staat, plaats dan de muisaanwijzer in het vak boven de kolomletter A (daar zie je normaliter de cel staan die geselecteerd is), wis wat daar staat en schrijf ervoor in de plaats: kaarta . Druk daarna op Enter. Doe hetzelfde voor het nieuwe gebied dat voor kaartb, kaartc, enz. moet gaan gelden, dus: gebied selecteren, muisaanwijzer in het vak boven de letter A plaatsen, en het bereik de juiste naam geven (dus na kaart a: kaartb, kaartc, kaartd, kaarte, kaartf). Let wel: om de formules nog te laten gelden, moet je elk bereik in dezelfde rij en kolom laten beginnen als de eerder door mij gedefinieerde bereiken, dus in resp. A4, O4, AC4, enz. Als je die bereiken correct hebt aangepast, zullen alle formules weer correct werken.
Succes ermee.