• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=ALS functie hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkviss

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn excel bestand. In Kolom H wil ik graag de naam van een chauffeur krijgen (zie voorbeeld bestand) In kolom G staat een chauffeurs nummer. In kolom L en M staan de Chauffeurs nummers met daarbij de betreffende naam.

Ik haal de rit gegevens uit ons apparte taxi systeem en knip/plak ik in een Excel bestand om ze te kunnen te controleren (of ritten wel of niet echt telaat gereden zijn) Nu moet ik dus steeds en de Excel open hebben om een chauffeurs nummer te controleren op welke naam daar bij hoort (groot bedrijf met meer dan 100 chauffeurs) en ons Taxi programma waar ik dat in kan vinden.

De vraag is dus als ik een EXCEL bestand maak met de chauf nummers en de bijpassende naam en daar in de gegevens knip en plak dat excel automatisch kijkt naar het Chauf nummer is Kolom G en daar de passende naam Uit Kolom M haalt en die zet in Kolom H.

Ik hoop dat jullie wijs worden van mijn "wall of text" want ik raak zelf aardig de draad kwijt haha.

Alvast Bedankt,Bekijk bijlage RitcontroleTEST1.xlsx

Zet in H4 de formule
Code:
=VERT.ZOEKEN(G4;L$4:M$9;2;0)
en kopieer die naar beneden.

Niet vergeten om, als de lijst chauffeurs langer wordt, het zoekbereik (L$4:M$9) uit te breiden.

Bedankt voor je reactie!

Bedankt! toch werkt dit niet echt voor me. Als ik de formule kopier naar mn excel bestand geeft hij idd de naam aan van de betreffende chauffeur, maar als ik een nieuwe regel maak met een ander chauffeur's nummer dan blijft excel steeds dezelfde naam in Kolom H aan geven.

Nogthans werkt het wel als je tenminste de formule correct naar beneden sleept.

Cobbe

Bijlagen

idd als ik hem goed "sleep" is het probleem gefixed.

Bedankt beide voor de snelle reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan