• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS functie icm Vind.ALLES werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerbeneshuis

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2013
Ik wil op basis van een deel van de teksten in de ene kolom met cellen een andere kolom met cellen vullen
Zie vb. hieronder. Ik wil alle cellen met de term jas erin in de groep Jassen & Jacks hebben, ik wil alle cellen met "broek" in de groep Broeken hebben en ga zo maar door. Ik dacht dit te kunnen doen middels de ALS icm. VIND.ALLES functie, echter deze loopt bij de tweede waarde vast (krijg ik #WAARDE)

=ALS(VIND.ALLES("jas";D3;1);"Jassen & Jacks";ALS(VIND.ALLES("broek";D3;1);"Broeken";1))

Winterjas Jassen & Jacks
Winterjas Jassen & Jacks
Bomberjas Jassen & Jacks
Spijkerbroek #WAARDE!
Chino broek #WAARDE!
Spijkerbroek #WAARDE!

Doe ik iets fout? Kan ik op een andere manier dit destilleren?

In de helpfunctie staat bij de opmerkingen:
Als zoeken_tekst niet in in_tekst voorkomt, geven VIND.ALLES en VIND.ALLES.B de foutwaarde #WAARDE! als resultaat
De constructie Als X waar dan Y, anders Z gaat dus niet op want de functie eindigt met een foutwaarde als de tekst jas niet gevonden wordt.
Bedenk wel dat VIND.ALLES en hoofdlettergevoelige functie is. Dus jas is niet gelijk aan Jas!

Wat ook kan:
=ALS(LENGTE(A3)>LENGTE(SUBSTITUEREN(A3;"jas";""));"Jassen & Jacks";ALS(LENGTE(A3)>LENGTE(SUBSTITUEREN(A3;"broek";""));"Broeken"))

RIchard

Hoi Richard, jouw functie lijkt goed te gaan. Deze ga ik even verder uitwerken. In ieder geval super bedankt voor het meedenken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan