• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als-functie in combinatie met afbeeldingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zeehenk

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Gegroet allen!

Ik ben bezig met het maken van een Excel bestand waar plaatjes in moeten komen als een bepaalde waarde in een cel wordt gegeven.

Voorbeeld:
Als in cel B de waarde boven de 0 is, moet een bepaalde afbeelding worden laten zien.

Ik weet dat ik de inhoud van een cel kan over laten nemen door middel van de ALS functie, maar kan ik er ook voor zorgen dat er een afbeelding komt ipv een waarde?

Voorbeeld:
In Cel 1 wordt waarde 10 weergegeven, dus moet er in cel 2 een afbeelding uit cel 3 komen.

Vast bedankt!:love:

Laatst bewerkt:
ja!! Maar nu een domme vraag (ohnee, die zijn er niet;)): Hoe doe je dat nou precies?

Deze werkt iets anders. Bekijk de formule in F1. De macro achter Blad1 doet de rest

Mvg

Rudi

Deze werkt iets anders. Bekijk de formule in F1. De macro achter Blad1 doet de rest

Mvg

Rudi

Wordt er niet veel wijzer van.... ben nog een redelijke leek in vergelijking met jullie in dit soort dingen;). Ik zie je formulle staan bij F1, maar waar komen die plaatjes dan vandaan? Die kan ik nergens terug vinden...

Is het mogelijk voor jou om een korte uitleg te typen hoe het stap voor stap mogelijk gemaakt kan worden? Dat zelfs een leek als ik het ook snapt;)

:thumb:

Importeer al je afbeeldingen. Maak ze tot de benodigde afmetingen. Maak dan je tabel op een ander blad (of hetzelfde blad) met de overenkomstige waarden en afbeeldingen. Kopieër de macro naar het betreffende blad. Maak de formule in de cel waar de afbeelding moet komen. Wijzig nu de waarde in de zoekcel. Alle afbeeldingen worden verborgen behalve de overeekomstige afbeelding

Mvg

Rudi

afbeeldingen

De vraag die nog open blijft staan is hoe importeer je die afbeeldingen en hoe krijg je het voor elkaar dat je ze niet meer ziet staan.

Hoe weet Excel wat Picture 1 en Picture 2 is.

Afbeeldingen importeer je via Invoegen >> Afbeelding >> keuze maken.
De namen v/d afbeeldingen kies je zelf maar je moet ze wel verwerken in een tabel zoals op sheet2. De afbeeldingen worden daarna door de macro verborgen behalve diegene die je geselecteerd hebt in je keuzecel

invoegen afbeeldingen

Bedankt voor de tips, ik weet inmiddels precies hoe het werkt en kan het op een hele goede manier toepassen. Dit is echt een eye-opener!

Ik zit dit forum door te lezen en ik kom er nog niet uit.

Ik heb alles gedaan zoals in het voorbeeldje.. maar hoe koppel ik de afbeeldingen aan de naam picture 1 bijvoorbeeld.

Alvast bedankt

Beste Toine86 ;)

Ziehier een bestandje met de afbeeldingen erin.
Misschien wordt je hier wijzer van.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan