• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie in Draaitabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Quiby
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Quiby

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2016
Beste Excel kenners,

Is er een mogelijkheid om een als functie in een draaitabel te krijgen? ik wil namelijk afhankelijk van de waarde in het begin van de tabel een aantal of som weergeven.

Daarnaast is het zo dat in een rij van waarde een waarde geen getal maar een tekst is, deze zou ik ook graag meenemen in de draaitabel.

Ik heb het bestand bijgevoegd en hoop dat dit meer duidelijkheid schept.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bekijk bijlage 271511

Tja, misschien moet je het allemaal niet willen en de draaitabel zo zuiver mogelijk houden.
Desalniettemin ben ik in Excel 2013 aan de slag gegaan en het resultaat komt een heel eind in de gevraagde richting, maar dan in 2 kolommen en niet in 1 kolom.

In de tabel heb ik de formule aangepast zodat deze 0 oplevert ALS.FOUT.
Met aangepast nummerformaat 0%;-0%;"geen budget" heb ik er weer voor gezorgd dat een 0 als "geen budget" wordt getoond.

Ik heb een veld met aantallen overschrijdingen toegevoegd met instelling waardeveld samenvatten op aantal nummers (is dus inclusief de "geen budget").
Ik heb een berekend veld "Overschrijding" toegevoegd met formule =ALS(Budget=0;-1;'Overschrijding >5%'). (In je bijlage geef je aan dat ALS niet zou kunnen, maar dat kan dus wel).
Met een iets anders aangepast nummerformaat 0,00%;"geen budget" heb ik er voor gezorgd dat een negatief getal als "geen budget" wordt getoond.
Het resultaat in de bijlage.

Bijlagen

Bedankt voor je reactie. Misschien moet ik het inderdaad niet willen om het in een kolom te krijgen. Dan is dit een zeer goed alternatief.

En wat betreft de als functie. Ik probeerde een als functie naar bepaalde cellen, niet met de velden. Nu zie ik inderdaag dat dit mogelijk is. Ik ga hier nog even mee aan de gang.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan