• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wwieman

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Ik ben bezig met het maken van een bestand in Excel. In dat bestand zet ik bestellingen van personen.
Dus in het eerste werkblad staan adresgegevens, naam en wat ze willen bestellen, allemaal in andere kolommen. Ook heb ik daar een kolom, waarin ik aangeef of deze mensen een flyer willen hebben.
Nu komen er honderden bestellingen binnen en niet iedereen wil die flyer hebben.
Dus ik wil in een ander werkblad alle mensen die de flyer willen hebben zodat ik daar een duidelijk overzicht van heb.

Ik dacht, als ik dan in het eerste werkblad in de kolom met flyer 'Ja' zet bij mensen die het willen, is het vast mogelijk om alle gegevens van die persoon, naar het andere werkblad te kopiëren. Dus eigenlijk moeten alle gegevens (NAW en hun bestelling) naar het andere werkblad gekopieërd worden.

Ik verwacht dat het met de formule =ALS moet, maar ik snap niet hoe ik dat kan doen.

Kunnen jullie mij helpen?

Laatst bewerkt:
Heb je al naar de filter-functie gekeken?

Zat ik ook aan te denken, maar die andere manier is toch makkelijker vind ik (als het werkt in ieder geval)

Ik heb een hulpkolom gebruikt om het aantal ja's te tellen. Deze kun je verbergen. De kolommen in de formule moet je aanpassen en je kunt de formule voor andere kolommen aanpassen. De gebruikte formule in 2010 op blad2 is
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Blad1!$A$2:$A$20;VERGELIJKEN("ja"&RIJ();Blad1!$C$2:$C$20;0));"")
Voor 2003 gebruik je:
Code:
=ALS(ISFOUT(INDEX(Blad1!$A$2:$A$20;VERGELIJKEN("ja"&RIJ();Blad1!$C$2:$C$20;0)));"";INDEX(Blad1!$A$2:$A$20;VERGELIJKEN("ja"&RIJ();Blad1!$C$2:$C$20;0)))

Bijlagen

Zat ik ook aan te denken, maar die andere manier is toch makkelijker vind ik (als het werkt in ieder geval)

Beste wwieman,

Ik las je bericht van 2010 over een centraal gedeelte van een scherm dat niet werkt bij een asus laptop. Ik heb op dit moment hetzelfde probleem, weet je nog hoe je dat hebt opgelost?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Roderick1234

P.S. ik contact je even op deze manier omdat ik je geen bericht kan sturen o.i.d (moet ik donateur voor zijn?:P)

Dag Roderick,
Nee ik weet nog steeds niet hoe het kan! Ik heb er een hele tijd geen last van gehad, tot deze week. Toen had ik een paar keer dat het niet goed werkte.
Ik weet niet wat je er aan kan doen. Bij mij helpt opnieuw opstarten soms wel, maar dat is niet ideaal!
Groet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan