• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS-functie m3 prijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

paultje12

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Geachte lezer,

voor een calculatie model heb ik graag een ALS-funtie nodig om een prijs te berekenen. Als ik een prijs moet berekenen voor een referentie die kleiner is dan 5m3, dan geldt daar een andere prijs voor dan een referentie die groter is dan 5m3. Tot op heden moet ik dit handmatig veranderen (wat fouten veroorzaakt). Ik wil graag in kolom J een ALS funtie hebben die automatisch de juiste prijs zoekt bij de afname.

Wie kan mij hier bij helpen?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Paul

Bekijk bijlage Calculatie stroken_sjabloon_help mij forum.xls

Het werkt! Super bedankt! Ga het nu omzetten naar de correcte bedragen etc!

Let erop dat G1:G4 gegevens bevat en deze wit gekleurd zijn.

even een korte vraag/opmerking over de bedoeling van het spreadsheet

je moet zeker ook de transportkosten en de toeslag stoffen berekenen voor het product
zoals je dit nu hebt opgezet moet je dit weer handmatig aanpassen

heb het spreadsheet beetje aangepast
je kunt nu keuze maken van
land > regio
toeslagstoffen (is toch elke keer een aparte vracht (2 types beton in 1 kubel ??))

en ik heb de functie ook zo aangepast dat je negatieve getallen kunt invoeren (sparingen oid)

alles wordt vanuit de totaal m3 beton berekend. naar de regeltotalen (waarom zou je die eigenlijk willen weten (geen arbeid/wapening bekisting))
dus als je nu alles invult moet je meteen een complete offerte krijgen

ik heb alleen een vraag over toeslag order
vrachten onder de €100 kosten altijd €100 of komt die €100 euro extra erbij?
dit geld ook voor de overige toeslagen

Bekijk bijlage Calculatie stroken_sjabloon_help mij forum versie2.xlsx

o ik heb de cellen die cobbe had gebruikt en die ik heb gebruikt een lichte tint gegeven. dit is makkelijk weer netjes te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan