• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als-functie met als resultaat lijst van tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

wann8389

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2012
Hallo iedereen,

ik zal alvast beginnen dat ik helemaal niet echt op de hoogte ben van de geavanceerde functies binnen excel, en daarom hoop ik op hulp.

Voor mijn werk zit ik veel vergaderingen voor waarop gestemd moet worden over een x-aantal punten.... evenwel moeten die resultaten gedetailleerd genotuleerd worden: hoeveel aandelen ja, hoeveel neen, hoeveel onbeslist, maar ook wie zo gestemd heeft.
En juist in dit laatste zit mijn probleem...

ik heb basisvorm (gesimplifieerd) van een vergadering gemaakt waar ik een "1" kan zetten ik kolom ja/neen/onbeslist.... maar wat ik nu moet hebben is een formule die zegt: wanneer er een ja staat in die kolom (zijnde de ja's voor dat punt van de vergadering), moet hij kijken naar de eerste kolom met de naam en mij een lijst geven van al diegeen die een 1 hebben in die kolom of kortweg die ja hebben gestemd.

iemand die de oplossing hiervoor weet?:confused:

Bekijk bijlage test vergaderingtelling.xls

neen, dat is niet echt wat ik bedoel.... ik zoek echt iets dat hij mij in 1 cel, al die namen achter elkaar geeft (misschien gescheiden met komma)

precies!!! nu misschien 1 klein vraagje.... is het mogelijk dat als er geen 1-en zijn in de kolom hij blanco laat bij de namen? nu geeft hij dan een foutwaarde.... als het niet gaat dan is het ook goed hoor. maar indien dan zou dat toch wel de kers op de taart zijn.

Code:
=als.fout(formule;"")

Of excel <2007

Code:
=als(isfout(formule);"";formule)

Niels

ik vrees dat je het helemaal moet uittypen.... zoals gezegd ben ik niet echt heel goed met die formules...

Dat kan ik morgen pas doen, ik heb nu geen excel.
Wat je kunt doen is een van de formules die ik net heb gegeven kopiëren en dan het woord formule vervangen door de formule die in de cel van het voorbeeld staat zonder het = teken.

Niels

dat heb ik geprobeerd...maar hij geeft steeds foutmelding. Ik wacht dan wel tot je het kunt uittypen (ik heb excel 2003... maar zelfs die oplossing geeft fouten)

Code:
=ALS(ISFOUT(namensamenvoegen($A$3:$A$16;$E$3:$E$16));"";namensamenvoegen($A$3:$A$16;$E$3:$E$16))

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan