• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS functie met datum notatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicky83

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Hoi

Ik ben op zoek naar een formule. Ik namelijk het volgende:
Als in Kolom A niets gevuld is (met tekst), dan moet er in kolom B niets komen te staan. Maar wanneer Kolom A gevuld is (met bijvoorbeeld Akkoord, Niet Akkoord), dan moet er in kolom B de datum komen te staan van wanneer Kolom A is gevuld.

Is dit mogelijk??

Gr Nicolette

Achteraf kijken wanneer de cel in kolom A gevuld is zal moeilijk/onmogelijk worden.
Het is wel mogelijk om wanneer er iets in cel A wordt ingevoerd de huidige datum/tijd in kolom B op dezelfde rij te zetten. Hiervoor is wel VBA nodig, waar ik niet zoveel verstand van heb.

Nicolette,

Met een formule pak je een datum die weer wijzigt, namelijk met nu() of vandaag(). Met VBA kun je dat bevriezen.
Voor Akkoord of Niet akkoord gebruik je je toetsenbord. Doe dat ook voor de datum, namelijk ctr+;. Dit geeft de datum van vandaag die niet meer wijzigt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan