• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als-functie met datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjoeZty

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Hallo,

Ik heb een databestand met kolommen met tijd en datum (zie bijlage).
Omdat het tijdsinterval niet van 24-24 uur loopt, corrigeer ik de datum.

Is die gecorrigeerde datum gelijk aan de datum van vandaag, wil een een ID "show" meegeven om in de draaitabel altijd de juiste waarden te hebben (vandaag of laatste week).

Het als-gedeelte lukt niet... type ik handmatig de datum in het criterium veld, dan wel.
Haal ik heb op vanuit de functie nu(), dan niet.

Wat moet ik doen om te omzeilen...

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

MVG,
DjoeZty

Bijlagen

DjouZty,

Het antwoord is vrij simpel. In Excel wordt een datum en een tijd altijd tegelijk opgeslagen. Als je nu() gebruikt wordt dus
de datum van vandaag en de tijd vastgelegd en aangezien 08-09-2014 00:00 niet gelijk is aan 08-09-2014 14:45 zal er dus
nooit een show verschijnen in kolom Showdag. De oplossing is vrij simpel gebruik in plaats van Nu() de functie Vandaag().
Deze legt alleen de datum vast en niet de tijd.
Er zit trouwens en fout in je voorbeeldbestand, in showdag word gekeken naar cel F14 op tabblad datum dit moet C3 zijn.

Veel Succes.

DjouZty,

Het antwoord is vrij simpel. In Excel wordt een datum en een tijd altijd tegelijk opgeslagen. Als je nu() gebruikt wordt dus
de datum van vandaag en de tijd vastgelegd en aangezien 08-09-2014 00:00 niet gelijk is aan 08-09-2014 14:45 zal er dus
nooit een show verschijnen in kolom Showdag. De oplossing is vrij simpel gebruik in plaats van Nu() de functie Vandaag().
Deze legt alleen de datum vast en niet de tijd.
Er zit trouwens en fout in je voorbeeldbestand, in showdag word gekeken naar cel F14 op tabblad datum dit moet C3 zijn.

Veel Succes.

Super, het werkt! DANK

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan