• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS functie met dubbele waarde (woorden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

90benjamin90

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Hallo,

Zie het bijgevoegde bijlage:

Ik wil graag een als functie die afhankelijk is van twee waarden. Wat wil ik uiteindelijk zien te bereiken?

In kolom N moeten de profielen staan met de afmetingen die in kolommen K en L zijn ingevoerd. Aan de hand van de invoer in kolom C weet men om wat voor soort profiel het gaat. Gaat het hierbij om een hoek profiel (Ho), een strip (St), halfrond (Hr) of een HollandProfiel (HP).

Door de tekstsamenvoegingen van deze drie kolommen, C, K en L komt er dus een profiel te staan. Zie in de bijlage in rij 14, een Strip van 120 x 10, wordt St 120x10.

Doordat voor strips en halfronds geen afkorting wordt gebruikt, dus geen St en Hr, moet in de formule komen te staan dat wannner het over een strip of een halfrond gaat, dat er dan geen St of Hr voorkomt.

Dus er moet niet komen te staan: St120 x 10; maar 12 x 10.

Bestaat de invoer uit een Holland Profiel (HP), dan moet in Kolom N het volgende komen te staan: HP120 x 10.

Ik hoop dat het zo wat duidelijk is!

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik heb nu deze code:
Code:
=ALS(B43="";""; ALS(C43=VERT.ZOEKEN(C43;Omschrijvingen!$A$33:$B$34;1;0); TEKST.SAMENVOEGEN(K43; " x "; L43); TEKST.SAMENVOEGEN(C43; K43; " x "; L43)))

Nu worden strips van 120 x 10 aangeduidt als 120 x 10 (wat dus goed is).
Voer ik een HP profiel in van 120 x 10 dan komt er #N/B te staan. Wat doe ik dan fout?

Beste Benjamin,

je vraag is al voor de 67 ste keer gekeken maar je krijgt geen antwoord.
dat betekent dat je vraag onduidelijk is, stuur een goede voorbeeld en duidelijke vragen stellen.

voorbeeld van je onduidelijke vraag: IN kolom N mag geen profielen met (st) en (hr) komen te staan
en dan zeg je daarna:Is het profiel een strip of een halfrond met afmetingen van 120 x 10 mm,
dan wil ik graag zien dat in N helemaal niks komt te staan.

wat wil je eigenlijk. wil je in kolom N geen(st) en (hr) komt te staan of alleen (st) en (hr) met afmetingen 120 X 10.

je hebt ook over een (hp) profiel, maar dat komt niet voor in je voorbeeld.

Groetjes

succes....

Laatst bewerkt:
Nee klopt je hebt gelijk! Het is soms behoorlijk lastig om duidelijk op papier te zetten wat je nu wilt. Je weet zelf precies wat je wilt maar dat duidelijk maken aan anderen is soms moeilijk.

Ik ga de vraag aanpassen en ga hier straks het antwoord neerzetten. Tenminste, de oplossing die ik heb gevonden!

Oplossing

De oplossing heb ik gevonden door middel van de volgende formule:

Code:
=ALS(B14=0;"";ALS(C14="Hp";"Hp";"")&K14&"x"&L14)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan