• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie met meerdere antwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcbaar

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2013
Ik heb een vraag,

Ik heb een excellijst met daarin een aantal plaatsnamen.

Nu wil ik graag dat bij de plaatsnamen (in kolom A) Delfzijl, Eemsmond, Appingedam en Loppersum, het antwoord (in kolom B) DEAL wordt, en bij de plaatsnamen Veendam, Pekela en Bellingwedde het antwoordt (in kolom B)VEPEBE wordt en bij de plaatsnaam Oldambt het antwoordt (in Kolom B) Oldambt wordt. Mocht 1 van deze plaatsten niet voorkomen/afwijken dan moet het antwoord buiten werkgebied zijn.

Heb al wel een gedeelte gevonden maar kom er niet helemaal uit (zie onderstaande)

=ALS(OF(A1="Appingedam";A1="delfzijl";A1="loppersum";A1="eemsmond");"DEAL";"Buiten werkgebied")

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is

Hoor graag de oplossing

Alvast hartelijk dank

Mvg,

Cor

Je kunt een tweede en derde ALS toevoegen:

=ALS(OF(...);"DEAL";ALS(OF(...);"VEPEBE";ALS(oldambt;oldambt;buiten werkgebied)))

dit zou het geheel moeten zijn....

Code:
=ALS(OF(A1="Appingedam";A1="Delfzijl";A1="Eemsmond";A1="Loppersum");"Deal";ALS(OF(A1="Veendam";A1="Pekela";A1="Bellingwedde");"VePeBe";ALS(A1="Oldambt";"Oldambt";"Buiten werkgebied")))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan