• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS functie met meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley5479

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Dag lezers,
Ik ben een simpel programma aan het maken om direct te kunnen wat de terug te ontvangen belasting is.

Nu wil ik een som toepassen maar wel met een als functie.
Als R6 of r13 leeg zijn, dan moet r26 ook leeg zijn, maar is één van de twee >0 dan moet hij (r26) dat overnemen.

Ik heb het bestandje toegevoegd, kan iemand me helpen??

Het zal ongetwijfeld iets simpels zijn wat ik over het hoofd zie.

Groeten Wesley

Bijlagen

Mogelijke oplossing (wellicht kan het nog wat simpeler...) is de volgende formule gebruiken voor R26:
Code:
=ALS(ISGETAL(R6);R6;0)+ALS(ISGETAL(R13);R13;0)

Wil je niet dat er een nul komt te staan als zowel R6 als R13 geen waarde bevatten dan kun je gebruiken:
Code:
=ALS(OF(ISGETAL(R6);ISGETAL(R13));ALS(ISGETAL(R6);R6;0)+ALS(ISGETAL(R13);R13;0);"")

PS Spelfout in cellen C4 en I4.

Laatst bewerkt:
Les 1, hoofdstuk 1, bladzijde 1, regel 1: Excel is een rekenprogramma:d

Gebruik nooit en dan bedoel ik HELEMAAL NOOIT als foutafhandeling voor het berekenen "" als uitkomst. Je gaat dan van een getal een tekst maken en daar kan excel niet mee rekenen. In kolom Q heb ik jouw formules laten staan en zie wat de uitkomst is in Q28. In kolom R en S heb ik de "" gewijzigd in 0. In kolom R wat met de getalnotatie gedaan en in kolom S iets met voorwaardelijke opmaak.

Ook is het ergens via de de opties aan te geven dat als de uitkomst van een berekening 0 is, deze niet weer te geven.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan