• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS-functie met numerieke en niet numerieke

Status
Niet open voor verdere reacties.

groovers

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Berichten
27
Ik ben bezig een schoolrapport te maken. Leerlingen kunnen studiepunten halen als ze een cijfer hoger als 5,5 of een voldoende (V) scoren. In de cel naast het cijfer dient automatisch het studiepunt te komen als het cijfer voldoet aan de eisen (>=5,5 of V). Als het cijfer lager is dan 5,5 of er staat iets anders dan V dan moet er een streepje staan. Als de toets nog niet gemaakt is en de cel dus leeg is dan is de cel van het studiepunt ook leeg.
Ik heb hiervoor de onderstaande formule gemaakt. Deze vertoont één fout: hij geeft het studiepunt bij elk niet-numerieke teken dat in de cel staat en dat mag niet. Voor de rest doet ie alles goed. Wat mankeert er aan mijn formule?

ALS(ISLEEG(C13);"";ALS(OF(C13>=5,5;C13="V";C13="v";C13="g");D12;"-"))

(In cel C13 staat het cijfer en in cel D12 het bijbehorende studiepunt)

Gert Roovers
 
Hallo Gert,

=ALS(ISLEEG(C13*1);"";ALS(OF(EN(ISGETAL(C13);C13>=5,5);C13="V";C13="v";C13="g");D12;"-"))
doet het wel goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan