• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS functie met rechts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tides

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2013
Berichten
28
Hi Allemaal,

Een heel klein en stom vraagje, maar ik snap even niet waarom het fout gaat.

Ik heb een reeks getallen, waaronder bijv: 600041
De eerste 4 getallen kunnen veriëren, maar de laatste 2 blijven altijd hetzelfde.

Nu wilde ik de formule gebruiken: ALS(RECHTS(A1;2)=41;180041;"FOUT")
Hij geeft echter fout terwijl de laatste 2 cijfers van 600041 toch echt 41 zijn.
Als ik de functie rechts los gebruik werkt het prima, maar in combinatie met de ALS functie geeft ie de fout. Op een of andere manier ziet ie het niet als getal.

(straks wil ik de formule gaan uitbreiden want er zijn ook getallen die eindigen op 20/36/etc..die allemaal omgezet moeten worden)

Hoe kan ik als met rechts combineren zodat excel nog steeds een getal blijft zien of is er een andere betere formule?
 
Je zult aanhalingstekens om de 41 moeten zetten. Dus ALS(RECHTS(A1;2)="41";180041;"FOUT"), omdat met de functie RECHTS een tekstwaarde wordt teruggegeven en geen getal.
 
Tnxs. Dat realiseerde ik me ook net. Rechts is natuurlijk tekst.

Hoe simpel kan het dan zijn. Dank voor je snelle reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan