• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als functie met voorwaarde en verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuh02

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Goedenmiddag allen,

Ik ben voor een project bezig en heb daarvoor al het nodige in excel gedaan alleen nu kom ik er echt niet uit. Ben al ruim 2u aan het speuren op internet en aan het proberen maar het wil nog niet lukken..

Zie bijlage met daarin aangegeven wat de bedoeling is..

Alvast bedankt!Bekijk bijlage Helpmijvoorbeeld.xlsx

het klopt ja en nee.

Hij doet het nu wel goed aangeven of de waardes in kolom K ja of nee zijn maar als dit Juist is dan MOET ook kolom L voldoen aan de zelfde voorwaarde alleen dan uit kolom C15:27...

Dus in kolom N moet dus een voorwaarde worden dat de waarde in kolom K<=aan B15:27 &!! kolom L<=C15:27.. dus als er aan 1 van die voorwaarden niet word voldaan moet er Nee komen te staan. als beide voorwaarden ja is moet er JA komen te staan in de cellen van kolom N..

De uitkomsten van J los ik zelf wel op want dat is hoe dat hij nu in N is eigenlijk..

Dus nu nog de vraag hoe ik het in kolom N moet oplossen..

Code:
=ALS(EN(K5<=INDEX($B$15:$B$25;VERGELIJKEN(M5;$A$15:$A$25;0));L5<=INDEX($C$15:$C$25;VERGELIJKEN(M5;$A$15:$A$25;0)));"Ja";"Nee")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan